اخبار جهانخبر

ارتش آمریکا با هوش مصنوعی هواپیمای نظامی هدایت کرد

چیزنت نیوز | ارتش آمریکا با هوش مصنوعی یک هواپیمای نظامی را برای اولین بار در تاریخ نیروی هوایی جهان، هدایت کرد.

برای اولین‌بار در تاریخ نیروهای نظامی جهان، هوش مصنوعی در یک پرواز آزمایشی به عنوان کمک خلبان بخشی از هدایت هواپیمای جاسوسی U-2 آمریکا را را به‌عهده گرفت.

کارشناسان نظامی معتقدند هوش مصنوعی در ابزارهای دفاعی آینده نقش مهم و پررنگی خواهد داشت. بنابراین آموزش، توسعه الگوریتم‌ها و استفاده از AI در دستور کار پنتاگون (مرکز و مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا) قرار گرفت. نیروی هوایی آمریکا در همین راستا برای نخستین بار هدایت هواپیمای جاسوسی U-2 را به‌کمک هوش مصنوعی آزمود که با موفقیت به سرانجام رسید.

ارتش-آمریکا-هوش-مصنوعی-هواپیما

الگوریتم هوش مصنوعی به‌کار گرفته شده در این آزمایش «ARTUµ» نام دارد. این الگوریتم توسط پژوهشگران آزمایشگاه فدرال «U-2» نیروی هوایی آمریکا توسعه یافته است. در این پرواز، هوش مصنوعی مسئولیت‌های مهم و استراتژیکی بر عهده داشت.  از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: ناوبری تاکتیکی، بکارگیری حسگرها برای حمله به لانچرهای دشمن.

پرتابگر یا لانچر به وسیله ای گفته می شود که به حالت دستی و یا حالت خودکار، گلوله، توپ و موشک شلیک می‌کند

ارتش-آمریکا-هوش-مصنوعی-هواپیما

اهمیت هوش مصنوعی در هواپیما و نیروی هوایی

نیروی هوای ارتش آمریکا چندی پیش، نبرد بین یک جنگنده با خلبان انسانی را با جنگنده‌ای تحت کنترل هوش مصنوعی شبیه‌سازی کرد. البته این تنها آمریکا نیست که به حضور هوش مصنوعی در جنگ‌افزار می‌اندیشد. بریتانیا و چین هم در این حوزه فعال و سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نیروی هوایی ارتش آمریکا از نتیجه این آزمایش بسیار راضی بود. فرماندهان نظامی آمریکا ثمره همکاری هوش مصنوعی در حوزه نظامی، صنعت هوا و هواپیما را یک دست‌آورد بزرگ و چشمگیر خواندند.

ویل راپر، از فرماندهان بخش فناوری و لجستیک نیروی هوایی گفت: استفاده امن از هوش مصنوعی در سامانه‌های نظامی عصری نو در رقابت الگوریتمی و همکاری انسان و ماشین رقم خواهد زد.

منبع: پاپیولر مکانیکس

0

امتیاز کاربران: 5 ( 2 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا