اخبار جهانتن‌نتخبرسلامت

ترجمه گریه نوزادان با هوش مصنوعی

چیزنت نیوز | هوش مصنوعی می‌تواند گریه نوزادان را ترجمه کند. استارتاپ Zoundream از فناوری یادگیری ماشینی برای ترجمه گریه نوزادان استفاده کرده است.

این استارتاپ از نرم افزار یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل هزاران ساعت گریه بین المللی نوزادان استفاده کرده است. سپس این گریه‌ها را به چهار دسته مختلف گرسنگی، درد، باد معده و میل به آغوش کشیده شدن، تقسیم بندی کرده است.

«روبرتو ایانونه» مدیرعامل این استارتاپ می گوید هر بار که یک نوزاد گریه می‌کند، چیزی می‌خواهد. ایده شرکت ما از این اصل نشات می‌گیرد که کودکان برای نیازهای مختلف، به اشکال متفاوتی گریه می‌کنند. اگرچه قرار گرفتن کلمات کودک و هوش مصنوعی در کنار هم ممکن است تصوری از فیلم‌های علمی-تخیلی را به ذهن متبادر کند، اما به نظر می‌رسد دستگاه این استارتاپ خوب عمل می‌کند.

ترجمه گریه نوزادان با هوش مصنوعی

ترجمه گریه نوزادان با هوش مصنوعی

نوزادان با انواع گریه‌ها، نیازهای خود را بازگو می‌کنند، اما در مواقعی والدین قادر به فهم دقیق نیاز آنها نیستند و به کمک برای برقراری ارتباط با کودک خود نیاز دارند.

با این حال باید گفت که این دستگاه به هیچ وجه جایگزینی برای شهود عینی والدین نیست و تنها به عنوان یک نیروی کمکی عمل می‌کند که توانایی‌های والدین را در تشخیص نیازهای کودک افزایش می‌دهد.

مدیران این استارتاپ می‌گویند: زمانی که برای اولین بار این کار را شروع کردیم، چند دستگاه ضبط صوت ارزان قیمت خریدیم و از برخی والدین خواستیم و حتی به برخی از آنها پول دادیم تا صدای نوزادشان را از نزدیک ضبط کنیم.
این یک فرآیند بسیار وقت گیر بود، اما حداقل یک شروع بود. سپس، به محض اینکه ممکن شد، ما دستگاه خود را توسعه دادیم که اساسا یک ضبط کننده بود که تمام صداهایی را که شامل گریه کودک نبود، فیلتر می‌کرد.

Zoundream از نقش علم Prosody که از آن به عنوان نوای گفتار یاد می‌شود، در رشد اولیه نوزادان می‌گوید. این که اساساً توانایی نوزاد در تشخیص و برقراری ارتباط از طریق آهنگ‌های ملودیک به جای گفتار است. این امر از همان ابتدای رشد و در حالی که در رحم مادر هستند، در آنها ریشه دوانده است. این زبان خود کودک است و در تحقیقات استارتاپ Zoundream نقشی اساسی دارد. قدم بعدی ورود این دستگاه مترجم به بازار است که تابستان سال جاری محقق خواهد شد.

منبع: interestingengineering

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا