اخبار جهانخبر

بحث و مناظره هوش مصنوعی با انسان‌!

چیزنت نیوز | کمپانی آی بی ام (IBM) سیستم هوش مصنوعی توسعه داده است که می تواند در بحث و مناظره با انسان‌ شرکت ‌کند و در مناظرات مخاطبان را متقاعد کند.

پروژه مناظره ‌گر (Project Debater) یک سیستم مباحثه کننده خود مختار است که می‌تواند با انسان وارد یک بحث رقابتی شود. در زمان مناظره به هوش مصنوعی فقط ۱۵ دقیقه فرصت داده شد تا بر روی موضوعات مورد بحث تحقیق کند و برای بحث و گفتگو آماده شود. هوش مصنوعی در این مدت زمان تعیین شده علاوه بر آمادگی برای مناظره می تواند یک بیانیه آغازین و حتی استدلال های مرحله به مرحله را آماده کند.
البته در بیشتر مناظرات آزمایشی، انسان‌ ها در مناظره با این سیستم پیروز شده اند. اما در یک مورد این هوش مصنوعی بود که توانست نظر و موضع ۹ انسان را تغییر دهد.

سه ویژگی مهم سیستم مناظره گر آی بی ام (Project Debater)

سه ویژگی مهم سیستم مناظره گر آی بی ام (Project Debater) با هوش مصنوعی

برای توسعه پروژه مناظره ‌کننده، تیم تحقیقاتی آی بی ام سیستی با سه قابلیت آماده ‌سازی کرده است.

نوشتن و تحویل سخنرانی بر مبنای داده: هوش مصنوعی در پروژه مناظره‌ کننده می‌تواند یک منبع بزرگ را خلاصه و با ارائه یک توضیح کوتاه از یک موضوع بحث ‌انگیز و نوشتن یک سخنرانی با ساختار خوب و ارائه آن خود نمایی کند. گاهی هوش مصنوعی در لابه لای مناظره شوخ ‌طبعی را هم در جایی مناسب ارایه می ‌دهد.

درک شنیدن: توانایی شناسایی مفاهیم کلیدی و ادعاهای مخفی در زبان گفتاری به صورت مداوم.

مدل ‌سازی معضلات انسانی: مدل ‌سازی دنیای اختلاف نظر و معضلات انسانی با داشتن دانش منحصر به فرد، به سیستم اجازه می‌دهد تا استدلال‌های اصولی را در صورت لزوم پیشنهاد دهد.

بحث و مناظره هوش مصنوعی با انسان‌!

پروژه مناظره‌ گر یک گام اساسی در توسعه فناوری استدلال و کار با استدلال‌ ها به عنوان پدیده ‌های محلی است. این پروژه نگاهی اجمالی به چگونگی کار یک سیستم هوش مصنوعی با شبکه ‌ای از استدلال ‌ها است که توانایی اقناع و تغییر نظر انسان ‌ها را دارد. با توجه به موج اخبار جعلی، دو قطبی شدن افکار عمومی و فراگیری استدلال ‌های ضعیف، این سیستم موجب کاهش نیاز فوری به انسان برای حمایت از انسان در ایجاد، پردازش، پیمایش و به اشتراک‌گذاری استدلال ‌های پیچیده می‌ شود.

به عبارت دیگر، این هوش مصنوعی جدید برای جایگزین شدن با انسان طراحی نشده است. بلکه جهت حمایت از انسان در ایجاد استدلال‌ های بهتر و منطقی‌ تر ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: scientificamerican

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا