اخبار جهانخبر

تمرکز افراد زیر ذره بین هوش مصنوعی

چیزنت نیوز | هوش مصنوعی می تواند میزان سطح تمرکز افراد را تشخیص دهد. شرکت فوجیتسو با کمک هوش مصنوعی فناوری ابداع کرده است که نشان می‌دهد آیا افراد برای انجام کاری که بر عهده گرفته‌اند از تمرکز کافی برخوردار هستند یا خیر.

به تازگی پژوهشگران و دانشمندان از مدل های مختلف هوش مصنوعی برای تشخص احساسات و رفتار افراد استفاده کرده اند. با توجه به اینکه حالات چهره و رفتار افراد بسته به نوع فعالیت و پس زمینه فرهنگی و رفتاری آن ها متفاوت است، مدل‌های هوش مصنوعی به دشواری می توانند با تحلیل چهره، تشخیص دهند که فرد تا چه حد بر روی کاری که در حال انجام است، متمرکز شده است.

تمرکز افراد زیر ذره بین هوش مصنوعی به کمک الگوریتم فوجیتسو

مدل هوش مصنوعی جدید ابداع شده توسط شرکت فوجیتسو با بررسی و تحلیل تک تک عضلات صورت از دقت بیشتری برای ارائه نتایج در این زمینه برخوردار است. این مدل می تواند با سرعت بالایی تغییرات چهره مانند تغییر در حالت دهان یا عضلات اطراف آن را تشخیص دهد. دقت تشخیص تمرکز با این مدل هوش مصنوعی حدود ۸۵ درصد برآورد شده است.

مدل یاد شده با موفقیت بر روی ۶۵۰ نفر از اتباع کشورهای چین، ژاپن و آمریکا آزمایش شده و میزان تمرکز آن ها بر روی کارشان را در سه سطح کم، متوسط و بالا نمایش داده شده است. فوجیتسو امیدوار است از این مدل برای بررسی میزان توجه دانش آموزان و دانشجویان در کلاس های آنلاین به درس، مشخص کردن میزان تمرکز در نشست‌های آنلاین استفاده شود.

هوش مصنوعی تمرکز افراد را بررسی می کند

پژوهشگرانی که در این پژوهش مشغول هستند امیدوارند بتوانند به کمک هوش مصنوعی تمرکز و دقت افراد را درک کنند. در گام بعد در راستای تمرکز افراد بر کار و مسئولیتی که دارند، دقت کنند. این مدل هوش مصنوعی به بسیاری از مشاغل، فعالیت ها کمک می کند. تصور کنید در شرایطی که در خانه نشسته اید کارفرما تمرکز شما را رصد کند و متوجه شود در بخشی از ساعات کاری دقت و تمرکز لازم را ندارید! وضعیت برای افراد بی دقت نگران کننده خواهد شد!

منبع: zdnet

0

امتیاز کاربران: 4.77 ( 3 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا