معرفی کتاب

تکینگی نزدیک است: زمانی که انسان فراتر از ذات خود می‌رود

چیزنت نیوز | «ري كرزويل»، دانشمند علوم رایانه، نویسنده، مخترع، و آینده‌پژوه آمریکایی که تاکنون 5 کتاب پرفروش نوشته در آخرین کتاب خود تحت عنوان «تکینگی نزدیک است» به اصطلاح تکینگی تکنولوژیک پرداخته است.

«تکینگی نزدیک است: زمانی که انسان فراتر از ذات خود می‌رود»، کتابی غیرتخیلی است که درباره هوش مصنوعی و آینده بشریت صحبت می‌کند.

ری در این  کتاب به جای پرداختن به دیدگاه‌های فلسفی ، بیشتر به جنبه فنی هوش مصنوعی پرداخته و تاثیرات جامعه شناختی ربات‌های هوشمند در زندگی بشر را تحلیل می‌کند.

کورزویل در این کتاب از اصطلاح «تکینگی» استفاده می‌کند که «ورنر وینچ» بیش از یک دهه پیش در مقاله ۱۹۹۳ خود تحت عنوان «تکانگی تکنولوژی آینده» مورد استفاده قرار داد.

تکینگی همان نقطه‌ای هست که هوش ماشینی و انسانی با هم ترکیب می‌شود. کورزویل می‌گوید هنگامی که تکینگی اتفاق بیفتد هوش ماشینی بینهایت بیشتر از هوش مجموع تمام انسان‌های جهان خواهد شد و پس از آن هوش به خارج از سیاره جریان پیدا می‌کند تا آن که هستی را اشباع کند. چون توانایی‌های چنین هوشی ممکن است قابل درک نباشند، اتفاقاتی که بعد از تکینگی فناوری می‌افتند ممکن است پیش‌بینی‌ناپذیر باشند.

او در این کتاب قانون افزایش شتاب خود را توضیح می‌دهد که پیش‌بینی کننده افزایش سرعت پیشرفت انفجاری در فناوری‌هایی مانند کامپیوتر، ژنتیک، نانو، رباتیک و هوش مصنوعی است.

کورزویل پیش‌بینی می‌کند که تکینگی حدود سال ۲۰۴۵ رخ می‌دهد.

بیل گیتس در واکنش به کتاب کورزویل می‌گوید: ری کورزویل بهترین شخصی است که من در پیش بینی آینده هوش مصنوعی می‌شناسم. کتاب جذاب او آینده ای را متصور است که در آن فن آوری‌های اطلاعاتی بسیار سریع پیشرفت کرده‌اند، درست زمانی که بشر از محدودیت های بیولوژیکی خود عبور می‌کند و زندگی ما به گونه‌ای تغییر می‍‌کند که حتی تصورش را هم نخواهید کرد.

شما می‌توانید این کتاب را از سایت آمازون با قیمت 26 دلار تهیه کنید.

0

امتیاز کاربران: 4.63 ( 2 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء
دکمه بازگشت به بالا