اخبار جهانخبر

در تاریکی مطلق عکس رنگی بگیرید

چیزنت نیوز | با کمک هوش مصنوعی می‌توانید در تاریکی مطلق عکس رنگی بگیرید. دانشمندان دانشگاه اروین دوربینی ساخته اند که با ترکیب تصویر به دست آمده از حسگرهای مادون قرمز و هوش مصنوعی می‌تواند در تاریکی کامل تصاویر تمام رنگی تهیه کند.

دوربین های دید در شب معمولی یک خروجی مونوکروم سبز رنگ دارند و نسخه های مدرن تر آنها از دوربین های فوق حساسی استفاده می کنند که قادر است نور مرئی را شناسایی و تقویت کند.

به کمک هوش مصنوعی و مادون قرمز در تاریکی مطلق عکس رنگی بگیرید

به کمک هوش مصنوعی و مادون قرمز در تاریکی مطلق عکس رنگی بگیرید

اما در این سیستم تازه با معماری های بهینه یادگیری عمیق الگوریتم تصویرسازی جدیدی ساخته شده است که در آن از روشنایی طیف مادون قرمز برای پیش بینی طیف مرئی صحنه استفاده شود. به گونه‌ای که یک انسان در حال مشاهده صحنه با نور طیف مرئی است.
با این کار می توان یک صحنه طیف مرئی را به گونه دیجیتالی برای انسان ها رندر کرد، در حالیکه صحنه ممکن است در تاریکی کامل و فقط در معرض نور مادون قرمز قرار داشته باشد.

معجزه دوربین مونوکرومی با هوش مصنوعی و مادون قرمز!

معجزه دوربین مونوکرومی با هوش مصنوعی و مادون قرمز!

برای این کار از دوربین مونوکرومی استفاده شده است که نسبت به نور مرئی و نزدیک به مادون قرمز حساس است. با این دوربین می‌توان داده هایی را گردآوری کرد که در دامنه استاندارد نور مرئی قرمز، سبز، آبی و طول موج های فروسرخ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: ترمیم تصاویر با هوش مصنوعی مایکروسافت

منبع: petapixel

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا