اخبار جهانخبرروبونت

این ربات شما را از راه رفتنتان می‌فهمد

چیزنت‌نیوز | آیا می‌توان احساسات افراد را از نحوه راه رفتن آنها در لحظه تشخیص داد؟ شاید عجیب باشد اما پروفوسور “آنیکت برا” از مرکز مطالعات پیشرفته دانشگاه مریلند، با پژوهشی که در زمینه ربات‌هایی با هوش اجتماعی انجام داده، به نتایج شگفت‌انگیزی رسیده است.

او به همراه تیمش که پیشتر به تحقیق درباره ربات‌هایی با هوش اجتماعی و توانایی در خواندن زبان بدن توسط هوش مصنوعی پرداخته بود، اخیرا رباتی طراحی کردند که می‌تواند با بررسی الگوریتم‌های تغییرات چهره، نحوه راه رفتن افراد و احساسات آنها را در لحظه، پیش‌بینی کند.

یکی از جالب‌ترین کاربردهای تحقیق ربات‌ها با توانایی هوش اجتماعی در زمینه هوش مصنوعی، قابلیت آنها در خواندن زبان بدن است. تغییراتی از قبیل تشخیص احساسات از چهره و… گرچه همچنان در این زمینه مشکلاتی وجود دارد. آنیکت و تیم او به دنبال ساخت سیستم‌های توانمند در درک وضعیت عاطفی با استفاده از هوش مصنوعی هستند. آنها یک ربات به نام “پرو اگزمو” را برای انجام آزمایش‌های خود با چنین هدفی ساختنه‌اند.

پروفوسور آنیکت می‌گوید: در حال حاضر تمرکز بر ساخت وسایلی است که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، اما ما یک قدم جلوتر فکر می‌کنیم. ما به دنبال استفاده از ربات‌هایی با هوش مصنوعی هستیم که بتوانند از مرزهای اجتماعی عبور کنند و انتظارات را بفهند. این موضوع به انسان‌ها کمک می‌کند تا در تعاملات روباتیک نزدیک به خود، احساس امنیت و راحتی بیشتری داشته باشند.

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا