اخبار جهانخبرشهر هوشمند

سئول نخستین حکومت فراجهان با متاورس خواهد بود؟

چیزنت نیوز | شهردار سئول می‌گوید که اولین حکومت جهان خواهند بود که از فناوری متاورس (فراجهان) در دنیای خود بهره خواهد گرفت.

متاورس یا فراجهان چیست؟

متاورس یا به عبارت دیگر، فراجهان، فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت به حساب می‌آید که از محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود؛ این دنیای مجازی به وسیله هدست‌های واقعیت مجازی، رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند، عینک‌های واقعیت افزوده و کنسول‌های بازی قابل دسترس خواهد بود.

چشم انداز کره جنوبی برای راه اندازی متاورس در شهر سئول

چشم انداز کره جنوبی برای راه اندازی متاورس در شهر سئول

دولت کره جنوبی در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۲، پلتفرم متاورس شهر را بدون نیاز به کمک گرفتن از متخصصان سایر نقاط دنیا شکل دهد. در صورت تحقق این هدف، بهره‌وری از متاورس سئول تا پایان سال ۲۰۲۶ به طور کامل امکان‌پذیر خواهد بود. در عین حال برنامه‌ریزان شهری این کشور هدفی ده ساله را طراحی کرده‌اند تا ارائه انواع مختلفی از خدمات شهری و رویدادهای فرهنگی را از طریق متاورس امکان‌پذیر کنند.

افتتاح ۱۲۰ مرکز متاورس در سال ۲۰۲۳ از مهم‌ترین اهداف مدیران سئول است که قرار است در آن‌ها خدمات عمومی به صورت مجازی ارائه شود و آواتارها بسیاری از امور شهروندان را به عهده بگیرند که تا پیش از این مستلزم حضور فیزیکی در شهرداری بوده است.

سرمایه 3 میلیون دلاری سئول برای متاورس

در حال حاضر، شهردار سئول سرمایه‌ای ۳.۳ میلیون دلاری را به عنوان بخشی از طرح ۱۰ ساله خود برای متاورس در حکومت شهر فراجهان خود در نظر گرفته است. همچنین سرمایه‌گذاری در دیجیتال و ابزارهای اینترنت اشیا برای بهبود مراقبت سلامت، زیرساخت‌های شهری و رونق اقتصادی در دنیای پساکرونا از دیگر اهداف مهم شهردار سئول تا چند سال آینده به حساب می‌آید.

پیوند دنیای فیزیکی و زندگی دیجیتال با متاورس

در واقع، متاورس پیوند دنیای فیزیکی با زندگی دیجیتال، نسل بعدی اینترنت و دنیای آواتارها است ضمن اینکه یک ابر واقعیت مجازی به‌شمار می‌رود که به کاربران امکان اتصال به خود از سراسر دنیا را می‌دهد. این مفهوم تلفیقی از فضای مجازی، اینترنت و واقعیت افزوده را در بر می‌گیرد.

منبع: یورونیوز

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا