اخبار جهانخبرروبونتشهر هوشمند

ساخت خانه هوشمند با فناوری رباتیک در چشم انداز جذاب سامسونگ

چیزنت نیوز | تصور خانه هوشمند با با لوازم و فناوری روز شاید در ابتدا کمی نگران کننده باشد اما برندهایی مثل شیائومی سامسونگ و … در چشم انداز خود آینده جذابی پیش روی ما قرار می‌دهد. یخچال هوشمند و جاروبرقی رباتیک می‌توانند با فناوری هماهنگ شوند تا زندگی آسان‌تری را با آنها تجربه کنیم. غول‌های فناوری سال‌هاست که بر وسایل خانگی هوشمند و متصل به اینترنت تمرکز کرده‌اند.

اگر با مفهوم اینترنت اشیاء آشنایی ندارید، در ادامه خواهید دید که چگونه یک شیء می‌تواند همچون موبایل و کامپیوتر به اینترنت وصل شود! رونمایی سامسونگ از راهکارهای هوشمند سازی خانه در نمایشگاه CES 2021 امسال توجه بسیاری را به خود جلب کرد. سامسونگ در این راه، پروژه‌های بزرگ و خلاقانه‌ای راه‌اندازی کرده است و چشم انداز جذابی در نظر دارد. در این مقاله از چیزنت نیوز به چشم انداز سامسونگ در حوزه خانه هوشمند می‌پردازیم و به دست‌آوردهای سامسونگ در خانه هوشمند و فناوری جدیدش که قرار است زندگی را برای ما آسان‌تر کنند نگاهی می‌اندازیم.

گام بلند سامسونگ در حوزه خانه هوشمند: یخچال باهوش!

 

سامسونگ-خانه-هوشمند-فناوری

یخچال جدید سامسونگ (Family Hub) همان فضای مطلوب یخچال‌ها را داراست. امکان جالبی که در این وسیله هوشمند نهفته شده، دوربین است. این دوربین به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید محتویات یخچال را بدون باز کردن درب آن ببینید. تعامل کاربر با یخچال به کمک نمایشگر بزرگی که روی بدنه آن است، انجام می‌شود. کم و کسر درون یخچال را به کمک فناوری موجود در این وسیله می‌توانید پیش از آن‌که غافلگیر شوید، رفع کنید.

می‌توانید با تعریف برنامه غذایی و به اشتراک‌گذاری آن با برنامه آشپزی سامسونگ، سبک زندگی جدیدی در آشپزخانه داشته باشید. این یخچال آنقدر هوشمند است که مواد اولیه غذایی که قرار است میل کنید را اتوماتیک سفارش می‌دهد. برنامه به دقت انجام می‌شود و شما کافیست به آشپزخانه بروید و از محتویاتی که می‌خواستید با آن غذا بپزید را در یخچال ببینید و استفاده کنید. بلندگوی کار گذاشته شده در این یخچال هوشمند دستیار شما برای راهنمایی بیشتر و بهتر است. همراه با این دستیار می‌توانید گام به گام پیش بروید، هوشمندانه غذا بپذید و نگران حضور دو آشپز در یک اقلیم نباشید!

جارو برقی رباتیک سامسونگ ، معجزه خانه هوشمند !

 

سامسونگ-خانه-هوشمند-فناوری

هوشمندسازی خانه فقط در آشپزخانه خلاصه نمی‌شود و سامسونگ کل منزل را با فناوری همراه می‌کند. جاروبرقی سامسونگ +JetBot 90 AI که پیشتر به آن پرداختیم، با دقت و ظرافت خاصی خانه را تمیز می‎کند. این جاروبرقی رباتیک به کمک الگوریتم‌های تشخیص تصویر اینتل، هر چیزی که اطرافش باشد را تشخیص می‌دهد. به ادعای سامسونگ، این جاروی هوشمند می‌تواند چیزهایی به بزرگی ۵ نانومتر را ببیند و تشخیص دهد. همچنین این وسیله درباره نحوه رفتار با اجسام حین حرکت تصمیم می‌گیرد.

این جاروبرقی رباتیک تفاوت چیزهای مختلفی همچون زباله و مدفوع حیوان خانگی را تشخیص می‌دهد و کثیف کاری نمی‌کند! مثلا اگر این جاروبرقی سامسونگ به مدفوع حیوان خانگی برسد، تصمیم می‌گیرد از کنارش رد شود و آن را پخش نکند! خاکروبه‌هایی که توسط جاروبرقی رباتیک سامسونگ جمع‌آوری می‌شوند به طور خودکار در ایستگاه جاروبرقی تخلیه می‌شود. پس نگران نباشید، این وسیله کارش را به بهترین شکل انجام می‌دهد. می‌چرخد، می‌بیند، تمیز می‌کند و زباله‌هایی که جمع کرده را به زباله‌دان مخصوصش منتقل می‌کند. این فرآیند تکرار می‌شود حتی اگر در خانه نباشید می‌توانید برای او برنامه ریزی کنید.

خانه هوشمند با جاروبرقی رباتیک و دزدگیر!

 

سامسونگ-خانه-هوشمند-فناوری

نترسید از زیر کار در نمی‌رود و حواسش به همه چیز هست! مثلا در مجاورت گلدان یا اجسام گران‌قیمتی که احتمال شکستگی دارند، این وسیله هوشیار عمل می‌کند. با برقراری فاصله از اجسامی که برایش تعریف کرده‌اید، کار خودش را به بهترین شکل انجام می‎دهد و آسیبی نمی‌زند.

جت بات سامسونگ می‌تواند انسان‌ها را هم تشخیص بدهد و اگر در خانه حضور نداشته باشید و غریبه‌ای بیاید، شما را با خبر می‌کند. این فقط یک جارو برقی نیست و نقش دزدگیر را هم ایفا می‌کند! سامسونگ خانه هوشمند را با فناوری امن می‌کند. جاروبرقی سامسونگ به موبایل صاحب خانه پیام می‎دهد تا متوجه حضور فردی بیگانه در خانه شود!

 

سامسونگ-خانه-هوشمند-فناوری

نقش فناوری هر روز بیش از پیش در سبک زندگی ما پر رنگ می‌شود. اگر زمانی روی مانیتور کامپیوتر رومیزی خود کاور می‌کشیدید، حالا دیگر لحظه‌ای بدون موبایل و اینترنت نمی‌توانید سپری کنید. پوشیدنی‌های هوشمند، لوازم خانگی هوشمند، ابزارها و انواع ربات در جای جای زندگی بشر حضور دارند و شمارشان هر روز بیشتر از گذشته می‌شوند. تا چند سال آینده، زندگی در خانه هوشمند ضرورتی غیر قابل انکار خواهد بود و سامسونگ این را می‌داند.

چشم انداز سامسونگ در حوزه خانه هوشمند؛ دستیار خانگی!

 

سامسونگ-خانه-هوشمند-فناوری

سپردن امور مختلف خانه به ربات و فناوری روز می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. تکنولوژی می‌تواند سرعت سازماندهی کارها در خانه را افزایش دهد تا وقت ما صرف خودمان و خانواده شود. Bot Handy سامسونگ بر روی یک پایه غلتک‌طور حرکت می‌کند و به آسانی در نقاط مختلف خانه شما می‌چرخد.

Bot Handy با یک دوربین توانایی دیدن، تشخیص و آنالیز اجسام و امور خانه را دارا می‌باشد. چیزهای مختلف در خانه را رصد می‌کند و رفتار انسان با آن را به خاطر می‌سپارد. یک بازوی مکانیکی این ربات که شبیه دست انسان است به ما در انجام کارهای روزمره خانه کمک شایانی می‌کند.

چیدن میز غذا، ریختن نوشیدنی افراد در داخل لیوان یا حتی آوردن سفارش خاصی از آشپزخانه کار این محصول شگفت انگیز است. پر کردن ماشین ظرفشویی از ظروف کثیف و درآوردن آنها، پر کردن ماشین لباسشویی از لباس کثیف و… از جمله دیگر کارهای این ربات است.

خانه هوشمند شگفت‌انگیز است

این ربات که روز به روز بیشتر یاد می‌گیرد دستیار خوبی در زندگی ما خواهد بود. مثلا با تماشای ما هنگام آماده کردن قهوه برای صبحانه، رفته رفته این کار را می‌آموزد و انجام می‌دهد. اگر در ساعت خاصی از روز میوه بخورید، این ربات در آن زمان این فرایند را برای راحتی شما انجام می‌دهد. اگر پیش از خوابیدن مسواک می‌زنید این ربات می‌تواند مسواک و خمیر دندان را برای شما آماده کند. خلاصه این ربات آنقدر کنار شماست و از شما یاد می‌گیرد که می‌توانید بسیاری از کارهای خانه را از او بخواهید!

هوش مصنوعی موجود در این ربات شگفت انگیز است و سامسونگ خانه هوشمند را با فناوری عجین کرده است. Bot Handy می‌تواند ظروف را شسته و در قفسه‌های خشک کن قرار دهد. اگرچه سامسونگ هنوز قیمت و زمان عرضه چنین رباتی را مشخص نکرده اما آن زمان دور نیست که برخی از کارها را به این چنین رباتی بسپاریم.

0

امتیاز کاربران: 2.85 ( 2 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا