اخبار جهانخبرشهر هوشمند

سیم کشی ربات فیسبوک برای توسعه اینترنت

چیزنت نیوز | فیسبوک رباتی را در دست توسعه دارد که با استفاده در پروژه‌های سیم کشی (فیبرکشی) اینترنتی، هزینه‌ی شبکه و سرویس‌ها را به‌میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

هدف نهایی فیسبوک افزایش دسترسی به اینترنت در سراسر جهان است. به گفته این شرکت، این فیسبوک نیست که اینترنت را ارائه می دهد، بلکه در عوض مجوز استفاده از این فناوری را به شرکت های دیگر خواهد داد. سپس این شرکت ها می توانند همراه با شرکت های مخابراتی خدمات ارائه دهند.
سیم کشی ربات فیسبوک برای توسعه اینترنت

توسعه اینترنت در جهان با فناوری سیم کشی رباتیک فیسبوک

برنامه‌ی جدید فیسبوک، شامل ساخت ربات فیبرکشی به‌نام Bombyx (ترجمه‌ی لاتین کرم ابریشم) می‌شود. ربات روی خطوط توزیع برق سوار می‌شود و با حرکت در طول کابل‌‌ها، عملیات فیبرکشی را انجام می‌دهد. ربات به محض رسیدن به دکل برق، از آن بالا می‌رود و مسیر خود را ادامه می‌دهد.

این شرکت معتقد است که این روش برای کابل کشی اینترنت به خصوص در کشورهای در حال توسعه مقرون به صرفه تر خواهد بود.

سیم کشی ربات فیسبوک برای توسعه اینترنت

ربات فیسبوک، با این هدف توسعه پیدا می‌کند که کابل‌های فیبر نوری، با هزینه‌‌ی پایین‌تر در سرتاسر جهان نصب شوند. هنوز باید آزمایش های بیشتری انجام شود، اما به نظر می رسد این ربات در سال 2021 به بازار عرضه شود.

ربات فیسبوک چگونه کار می‌کند؟

این ربات به شکلی بسیار تمیز و مرتب کار می کند و به دور کابل های برق می چرخد. اگر در مسیر خود با هرگونه مانعی روبرو شود، به سادگی خود را بلند کرده و از بالای آن رد می شود و به راه خود ادامه می دهد.

شرکت “NetEquity Networks” برای توسعه این ربات به فیسبوک پیوسته است. این دو شرکت با همکاری یکدیگر به دنبال راه اندازی ربات فیسبوک در سال آینده هستند.

فیسبوک به منظور ساخت این کابل های فیبر نوری، با “وِین کاچمار” طراح کارکشته و شناخته شده کابل همکاری کرده است.  وی همچنین به فیسبوک کمک کرد تا ربات مخصوص این کار را بسازد.

0

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا