چیزنت تی‌ویروبونت

چیزنت تی وی | فعالیت ربات در فروشگاه های ژاپن

چیزنت تی وی | مخترعان کشور ژاپن یک ربات را برای کار در فروشگاه ساخته‌اند که می‌تواند با فعالیت خود به کارگران کمک بسیاری کند. ایده ساخت چنین ربات هایی برای نخستین بار توسط استاد دانشگاه توکیو، سوسومو تاچی، در چهار دهه پیش ارائه شد.

ربات Telexistence که ظاهرش شبیه کانگورو است می‌تواند به چیدن بسته‌های ساندویچ و نوشیدنی‌ها در قفسه‌های فروشگاه بپردازد. مختراع و متخصصان کشور ژاپن امیدوار هستند تا با این ربات، موجی نو در اتوماسیون خرده فروشی ایجاد کنند.

جین تومیوکا، مدیر اجرایی سازنده ربات Telexistence گفت: این فناوری به مردم اجازه می‌دهد امکانات دیگری غیر از آنچه تابه‌حال تجربه کرده‌اند را درک و تجربه کنند. این دامنه و مقیاس وجودی انسان را پیشرفت می‌دهد.

بیکاری کارگران و افزایش کار برای متخصصان طراحی ربات

نیکی هارادا ، مسئول اتحادیه کارگران رستوران ژاپن گفت: اکنون دشوار است که بگوییم ربات ها چه تأثیری در فروشگاه ها و رستوران‌ها دارند. این می‌تواند به معنای کار کمتر برای افراد باشد، اما همچنین می‌تواند مشاغل جدیدی برای فعالیت ایجاد کند.

فعالیت ربات در فروشگاه های در ژاپن

ای ربات فعالیت آزمایشی خود را در فروشگاهی در ژاپن آغاز کرد. قرار است تا سال ۲۰۲۲ از این ربات ها در بیش از بیست فروشگاه در توکیو (پایتخت ژاپن) استفاده شود.

مشکل ربات ها برای فعالیت در کنار انسان‌ها

ربات ها هنوز هم در مکان‌های عمومی یک منظره نادر هستند. آنها در کارهایی ساده و غیرقابل پیش‌بینی در محیط‌های شهری مانند فعالیت در فروشگاه با مشکل روبرو می‌شوند.

در ابتدا قرار است متخصصان این ربات ها را از راه دور کنترل کنند تا زمانی که هوش مصنوعی دستگاه یاد بگیرند از حرکات انسان تقلید کنند.

از زمان گسترش ویروس کرونا، هتل‌ها، فروشگاه ها و رستوران‌ها و حتی شرکت های گاز و نفت با سازندگان این ربات تماس گرفته‌اند.

حل این مشکل ربات ها می‌تواند به مشاغل کشورهای صنعتی، به ویژه در ژاپن، کمک کند تا با کارگران کمتری کنار بیایند.

منبع: ژاپن تایمز


بیشتر ببینید:

چیزنت تی وی | «ایما» دختر مجازی، ساخته مغز ژاپنی

0

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا