چیزنت تی‌ویخبرشهر هوشمند

قیام هوش مصنوعی در کتابخانه هوشمند چین، برای نخستین بار در جهان!

چیزنت نیوز | چین در مسیر قدرت‌نمایی و توسعه هوش مصنوعی از شروع فعالیت یک کتابخانه بزرگ با پشتیبانی هوش مصنوعی در شهر «گوانگ جو» چین خبر داد.

درحالی این کتابخانه در شهر گوانگ‌جو چین گشایش یافت که جهان هنوز با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. فناوری و امکانات جالب این کتابخانه آنقدر کامل است که قابل مقایسه با نمونه‌های پیشین نیست. اینجا با عینک واقعیت مجازی به محتوای بسیار غنی دسترسی دارید و با ربات های موجود می‌توانید تعامل دلپسندی برقرار کنید.

قیام-هوش-مصنوعی-در-کتابخانه-هوشمند-چین
فضای داخلی کتابخانه هوشمند چین

این کتابخانه «نانشا» نامگذاری شده است و فصل جدیدی از کتابخانه را در چین برای بشر نمایش می‌دهد. در این کتابخانه فناوری های جدید، هوش مصنوعی، سیستم مرتب‌سازی اتوماتیک، عینک‌های واقعیت افزوده و تشخیص چهره وجود دارد.

قیام-هوش-مصنوعی-در-کتابخانه-هوشمند-چین
در این کتابخانه هوشمند ربات و AI نقش خود را ایفا می‌کنند

در این کتابخانه از کاغذهای الکترونیکی از جنس گرافن استفاده شده است. کتابخانه نانشا که در آن هوش مصنوعی به‌کار گرفته شده شبیه یک سنگ مرکب است که حدود یازده هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. ربات ها در اینجا به‌شما کمک می‌کنند تا جابجایی کتاب با سرعت بیشتری انجام شود.

در کتابخانه هوشمند چین هزار صندلی مطالعه وجود دارد و برای 900 هزار جلد کتاب در آن فضای شیک و جذابی تعبیه شده است. با این فضای بزرگ و امکانات جالب کتابخانه نانشا در گوانگ جو با استقبال قابل قبولی روبرو شود.

قیام-هوش-مصنوعی-در-کتابخانه-هوشمند-چین
فضای بزرگ و زیبای کتابخانه هوشمند چین دل هر کتاب‌خوانی را می‌برد!

این کتابخانه با ادغام فناوری‌های پیشرفته همچون هوش مصنوعی VR ،AR و رباتیک، انقلابی در این حوزه محسوب می‌شود. نانشا قطعا نقطه عطف جدیدی در منطقه خلیج بزرگ چین «گوانگ دونگ، هنگ کنگ، ماکائو» تبدیل خواهد شد. منطقه‌ای استراتژیک که چین می‌خواهد نفوذ و قدرت خود را بیش از پیش به رخ همسایگان و دیگر کشورها بکشد.

منبع: ECNS

0

امتیاز کاربران: 4.78 ( 2 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا