اخبار جهانخبرسلامت

هوش مصنوعی اضطراب و افسردگی را از روی چشم می‌فهمد

چیزنت نیوز | اضطراب و افسردگی قرار است با الگوریتم های هوش مصنوعی پیشگیری، درمان و کنترل شود. بیماری های روانی به‌شدت سلامت انسان را تهدید می‌کنند.

دانشمندان با توسعه الگوریتم های یادگیری عمیق موفق شدند تا سلامت روان بیماران سرطانی را از طریق ردیابی چشم بسنجند. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند به افرادی که تحت فشار شدید هستند کمک کند. هوش مصنوعی با تشخیص سلامت روان این افراد راه را برای درمان بیماری های روانی باز میکند. این بیماری ها در اکثر مواقع خود را در جسم افراد نیز نشان می دهند.

هوش مصنوعی اضطراب افسردگی

هوش مصنوعی موفق شده است تا بیمارانی را که دچار اضطراب و افسردگی احتمالی هستند را تشخیص دهد. کاری که هوش انسانی در مراحل اولیه نمی تواند انجام دهد. هوش مصنوعی با استفاده از ترکیب یک شبکه عصبی کانولوشن و الگوریتم های حافظه خیلی کوتاه مدت به بررسی حرکات چشم بیماران می پردازد.

هوش مصنوعی از نگاه شما همه‌چیز را می‌فهمد!

هوش مصنوعی با استفاده از داده هایی که از نگاه و موقعیت مردمک بیمار به دست می‌آورد میزان اضطراب در بیمار را تشخیص می دهد. بنابراین بیمار در مرحله بعد می‌تواند به یک روان درمانگر مراجعه کند. آزمایش های اولیه بر روی این قابلیت هوش مصنوعی تقریبا مثبت بوده است. 95 درصد از بیماران درست تشخیص داده شده اند با این حال این مطالعه تنها بر روی 25 نفر انجام شده است. شاید لازم باشد تا نمونه گیری بزرگتری در زمینه این قابلیت هوش مصنوعی در تشخیص بیماری های روانی افراد مبتلا به سرطان صورت گیرد.

هوش مصنوعی اضطراب افسردگی

اگر مطالعات در زمینه تشخیصات هوش مصنوعی بر روی حرکات چشم با استفاده از عینک‌های خاصی در مقیاس بزرگتری انجام شود، هوش مصنوعی میتواند برای صنعت بهداشت و درمان بسیار مفید باشد.

کنترل اضطراب و افسردگی با هوش مصنوعی

بیماران می‌توانند با این روش سلامت درمان خود را با روان درمانگر به صورت غیرحضوری کنترل کنند. این فناوری می‌تواند به افراد بسیار زیادی که دچار بیماری های سهمگین هستند کمک کند. درمان بیماری های روانی کسانی که پس از عمل جراحی افسردگی می‌گیرند، با این الگوریتم آسان‌تر است. چراکه تشخیص زودهنگام افسردگی و اضطراب در پروسه درمان بسیار تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی میزان استرس افراد در محل کار را درک می کند

منبع: انگجت

0

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا