اخبار جهانخبرروبونت

پردازنده «عسلی» آماده کمک به هوش مصنوعی!

چیزنت نیوز | مهندسان گفته‌اند که می‌توانند از عسل، پردازندۀ رایانه بسازند. این ایده اگر عملی شود، علاوه بر مزایای فنی، به کاستن از آلودگی محیط‌ زیست نیز کمک خواهد کرد.

مهندسان دانشگاه ایالتی واشینگتن می‌گویند با استفاده از عسل می‌‌توان اقدام به تولید تراشه‌هایی با جنس نورومورفیک کرد. با این کار می‌توان سریع‌تر به پردازش اطلاعات پرداخت و این کار سبب سریع‌تر شدن رایانه‌ها هم خواهد شد. به دلیل سرعت و عملکرد بهتر، این رایانه‌ها در زمینه هوش مصنوعی سریع‌تر عمل می‌کنند.

همچنین با ساخت چنین پردازنده‌هایی زباله‌های صنعتی کاهش پیدا می‌کند. چون این پردازنده‌ها در طبیعت تجزیه می‌شوند. در ساخت این پردازنده عسلی، محققان از ساختار مغز انسان الگو می‌گیرند. معماری نورومورفیک به حالتی می‌گویند که در پردازنده‌ها نحوه‌ عملکرد نورون‌های مغز و مدارهای عصبی انسان تقلید می‌شود.

تولید پردازنده از عسل برای پیشرفت هوش مصنوعی

مهندسان امید دارند با توسعه این پردازنده‌ها هوش مصنوعی به گونه‌ای توسعه یابد که بتوان قدرت خلاقیت را با کمک هوش مصنوعی به رایانه‌‌ها آورد و به این ترتیب، ربات‌هایی با کارکردی نزدیک به انسان ساخت.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این روش افزایش راندمان و کاهش مصرف پردازنده‌هاست. مثلاً یک ماشین مدت بیشتری می‌تواند با یک بار شارژ شدن کار کند. دانشمندان توانسته‌اند از عسل قطعه‌ای مانند ترانزیستور تولید کنند که هم داده‌ها را ذخیره و هم پردازش می‌کند.

منبع: euronews

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا