اخبار جهانتن‌نتخبرسلامت

پیش‌بینی مرگ انسان با هوش مصنوعی

چیزنت نیوز | محققان موفق به طراحی سامانه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی شده‌اند که می‌تواند که احتمال مرگ افراد در نتیجه ایست قلبی را پیش‌بینی کند.

سیستم هوش مصنوعی به گونه‌ای با تصاویر خام بیماران قلبی و اطلاعات زمینه‌ای آن‌ها آموزش داده شده که می‌تواند زمان ایست قلبی را پیش‌بینی کند.

این هوش مصنوعی می‌تواند خیلی بهتر از پزشکان الگوهایی را از تصاویر MRI تشخیص دهد که شناسایی آن‌ها با چشم معمولی تقریبا ناممکن است.

پیش بینی مرگ با هوش مصنوعی

پژوهشگران در این سیستم از تصاویر قلبی با کنتراست بالا استفاده می‌کنند که می‌تواند جزئیات بیشتری را به کامپیوتر نشان دهد. آن‌ها در این روش شکل توزیع زخم‌های قلبی را از صدها بیمار گردآوری کردند و از این طریق توانستند اطلاعات مهمی درباره الگوی زخم‌ها ایجاد کنند.

این زخم‌ها می‌توانند به شیوه‌های مختلفی توزیع شده باشند و شانس زنده ماندن بیمار را نشان دهند. آریتمی‌های قلبی یکی از مرگبارترین شرایط بهداشتی است که پیش بینی و در نتیجه جلوگیری از آن کار بسیار سختی است. 
۲۰ درصد از مرگ‌ها در سراسر جهان بر اثر آریتمی قلبی است.

بیمارانی هستند که در معرض ریسک پایین مرگ قلبی ناگهانی قرار دارند ولی الکتروشوک دریافت می‌کنند، در حالی که ممکن است نیازی به آن نداشته باشند. همچنین بیماران در معرض خطری وجود دارند که درمان مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند و ممکن است دچار مرگ زودهنگام شوند. کاری که این الگوریتم انجام می‌دهد این است که تشخیص دهد چه کسی در معرض مرگ قلبی قرار دارد و این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا