اخبار جهانخبرشهر هوشمند

کشف بزرگ هوش مصنوعی درباره کره زمین: جلوی مصرف‌گرایی را بگیرید!

چیزنت نیوزدانشمندان به‌کمک هوش مصنوعی کشف بزرگ و شگفت‌انگیزی درباره مصرف گرایی انسان در کره زمین بدست آورد.

دانشمندان به کمک هوش مصنوعی برای نخستین بار در طول تاریخ وزن اجسام و دست‌سازه‌های ساخت بشر از وزن کل زیست توده زمین و محیط زیست بیشتر شده است.

زیست توده چیست؟

کشف-بزرگ-هوش-مصنوعی-درباره-کره-زمین2

زیست توده زمین به کل موجودات زنده بر روی کره زمین گفته می‌شود. این به آن معناست که در حال حاضر دست سازه‌های بشر وزن بسیار بیشتری نسبت به تمام موجودات زنده در زمین دارند. بر اساس پژوهش های صورت گرفته با هوش مصنوعی ، مشخص شد که در سال 1900 میلادی، اجسام و دست‌سازه های انسانی تقریبا رقمی معادل 3درصد از وزن زیست توده زمین را به خود اختصاص داده بودند . این در حالی است که با گذشت بیش از یک قرن، هوش مصنوعی به کشف بزرگ و آمار شگفت انگیزی دست یافت.

هوش مصنوعی : کاهش اکسیژن و جنگل زدایی نفس بشر را می‌گیرد!

عوامل متفاوتی در موضوع آسیب رسانی به محیط زیست تاثیر گذاشته‌اند که هوش مصنوعی آنها را معرفی می‌کند. کاهش منابع زنجیره تولید اکسیژن و جنگل زدایی از جمله عوامل روشن و پر رنگ در این ماجرا هستند. بر اساس پیش بینی هوش مصنوعی اگر چنین موضوعی با همین سرعت ادامه پیدا کند باید بسیار نگران باشیم.

پیش بینی هوش مصنوعی در سال ۲۰۴۰

در سال 2040 وزن اجسام تولید شده توسط انسان ها در کره زمین، به رقمی معادل 2.2 تریلیون تن می‌رسد. در آن زمان است که رفع مشکلات محیط زیستی و مشکلات مربوط به آب و هوا و تولید اکسیژن غیرممکن خواهد بود. این در حالی است که این رقم در حال حاضر 1.1 تریلیون تن است. 90 درصد وزن موجودات زنده در زمین را گیاهان، بوته‌ها و درختان که تولیدکننده اکسیژن هستند، تشکیل می‌دهند.

کشف بزرگ هوش مصنوعی : انسان برای زیست توده خطرناک است

این در حالی است که بشر با تولید گازهای گلخانه‌ای، کاهش اکسیژن و نابودی جنگل ها در حال کم کردن سهم زمین از وزن خود است! میزان پلاستیکی که توسط بشر تولید می‌شود رقمی معادل 8 میلیارد تن است. این در حالی است که مجموع وزن حیوانات کره زمین 4 میلیارد تن است.

منبع: ساینتیفیک آمریکن

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا