اخبار جهانتن‌نتخبر

آنالیز صدا با هوش مصنوعی ؛ قلاده هوشمند احساسات حیوان را می‌فهمد!

چیزنت نیوز | آنالیز صدا با هوش مصنوعی از جمله جذاب‌ترین رخدادها به کمک فناوری است. قلاده هوشمند مجهز به هوش مصنوعی از خاص‌ترین ابزارها برای حیوانات خانگی است که در نمایشگاه CES 2021 رونمایی شد.

فناوری تشخیص صدا در این قلاده به شناسایی و ردیابی پنج حالت احساسی حیوانات منجر می‌شود. قلاده petplus صدای سگ را تجزیه و تحلیل می‌کند تا مشخص شود که آیا حیوان احساس آرامش، راحتی، اضطراب یا عصبانیت دارد.

آنالیز-صدا-با-هوش-مصنوعی-قلاده-هوشمند

دستگاه آنالیز متصل به قلاده با Wi-Fi به یک اپلیکیشن iOS یا اندروید وصل می‌شود. احوالات حیوان خانگی شما با این ابزارک روی تلفن همراه شما منتشر می‌شود باخبر شوید. حالت ردیابی و یک شتاب سنج در این محصول برای ردیابی فعالیت حیوان و مدیریت بهتر رژیم غذایی آنها مفید است.

آنالیز صدا با هوش مصنوعی به کمک قلاده هوشمند

آنالیز-صدا-با-هوش-مصنوعی-قلاده-هوشمند

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حیوان خانگی با هر صدایی که تولید می‌کند منظورش چیست. آنالیز رفتار و آنالیز صدا با قلاده هوشمند که الگوریتم تحلیل داده و هوش مصنوعی بهره می‌گیرد این وظیفه را انجام می‌دهد. داده جالبی که درباره زندگی سگ‌ها روزانه 14 ساعت می‌خوابند و در مجموع کمتر از یک ساعت واق واق می‌کنند. این سامانه هم صدای سگ را با هوش مصنوعی آنالیز می‌کند و افزون بر آن زمان استراحت حیوان را می‌سنجد.

هوش مصنوعی موجود در این دستگاه از یک الگوریتم برای تعیین خلق و خو، همراه با یک پایگاه داده با بیش از 10 هزار نمونه صدای واق واق از 50 نژاد سگ بهره می‌گیرد. با جمع‌آوری داده‌های صوتی، این الگوریتم هر روز دقیق‌تر از دیروز می‌شود. این پوشیدنی هوشمند با یک بار شارژ می‌تواند 8 تا 10 ساعت کار کند.

آنالیز-صدا-با-هوش-مصنوعی-قلاده-هوشمند

این دستگاه در دانشگاه ملی سئول ساخته شده و دقت تشخیص آن بیش از 80 درصد بوده است. این قلاده هوشمند با قیمت 73 پوند، ضد آب نیست اما باران سبک نمی‌تواند به آن آسیب وارد کند. به گفته سازندگان این محصول شما با بستن این ابزار هوشمند به گردن سگ می‌توانید با درصد بسیار بالایی از احساس، رفتار و صداهای او با خبر شوید.

منبع: دیلی میل

0

امتیاز کاربران: 4.87 ( 3 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا