اخبار ایرانخبر

ارائه دستاوردهای فناوران ایرانی در چین

چیزنت نیوز | ۶ شرکت دانش‌بنیان ایرانی با حضور در بیست‌ و دومین دوره نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین، آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

یک همکاری ۴ جانبه برای حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بیست‌ودومین دوره نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین (CHTF) رقم خورد تا فضایی برای ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه این شرکت‌ها در این نمایشگاه فراهم شود. مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رایزنی فناوری سفارت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برای حضور دانش‌بنیان‌ها در این نمایشگاه با هم همکاری کردند.

بیست‌ودومین دوره نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین (CHTF) به عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین نمایشگاه علمی و فناوری در حوزه‌های نسل جدید فناوری اطلاعات که هر ساله در شنژن واقع در جنوب این کشور برگزار می‌شود، امسال نیز به‌صورت حضوری و آنلاین (کشورهای خارجی) ۲۱ تا ۲۵ آبان ماه ۹۹، برگزار شد.

پاویون ایران  از سال ۲۰۱۵ به صورت مستمر در این نمایشگاه برپا است. امسال نیز برای ششمین سال، ۶ شرکت دانش‌بنیان ایرانی فعال در حوزه‌های «الکترونیک»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «هوش مصنوعی» و «اینترنت اشیا» آخرین دستاوردهای خود را در این پاویون ملی در معرض دید مخاطبان جهانی قرار دادند.

حضور دانش‌بنیان‌ها در این نمایشگاه، کمک کرد تا از «فرصت‌های بالقوه داخلی و بین‌المللی کشور چین برای توسعه بازار محصولات شرکت‌های فناور ایرانی»، «ظرفیت‌های بالفعل این نمایشگاه به منظور جذب سرمایه‌گذاری برای تجاری‌سازی محصولات در چین»، «پیدا کردن شرکای توانمند چینی» و در نهایت «توسعه صادرات محصولات ایرانی» استفاده شود.

۱۴ جلسه تجاری آنلاین بین شرکت‌های غرفه‌دار ایرانی و شرکت‌های چینی هم برگزار شد و برای نخستین بار، ۴ شرکت از غرفه‌داران پس از ارزیابی اولیه طرف چینی موفق به کسب فرصت ارایه و حضور در برنامه جذب سرمایه‌گذار (Roadshow) که هر سال توسط اتاق سرمایه‌گذاری شنزن در این نمایشگاه برگزار می‎شود، شدند.

طبق آخرین گزارش‌ها، ۲ شرکت موفق به ترغیب سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه از ۲ مجموعه چینی با ظرفیتی قریب به ۱۸ میلیون دلار شده‌اند که پیگیری‌ها تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.

0

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا