اخبار جهانخبر

قطع چندماهه اینترنت در جهان با طوفان خورشیدی؟!

چیزنت نیوز | پژوهشی جدید حاکی از آن است که یک طوفان خورشیدی شدید که تقریبا هر ۱۰۰ سال یک بار رخ می‌دهد، ممکن است به زمین برسد. این اتفاق باعث خواهد شد اینترنت برای چندین ماه در جهان قطع شود ، که در نتیجه فاجعه جهانی به معنای واقعی کلمه به وقوع خواهد پیوست.

خطوط طولانی فیبرنوری و کابل‌های زیر دریا که بخش مهمی از زیرساخت اینترنت جهانی را تشکیل می‌دهند، در برابر اثر امواج ناشی از اَبَرطوفان‌های خورشیدی بر پوسته زمین آسیب‌پذیرند. این در حالیست که هیچ راه حلی برای مقابله با آن وجود ندارد. میدان مغناطیسی زمین با منحرف کردن بادهای مغناطیسی خورشیدی در جهت قطب‌های این سیاره (که منظره زیبای شفق قطبی را هم ایجاد می کند) از ساکنان خود محافظت می‌کند. بادهای مغناطیسی ذرات بارداری هستند که از خورشید جریان پیدا می کنند.

طوفان خورشیدی نفس اینترنت را شاید بگیرد!

طوفان خورشیدی نفس اینترنت را شاید بگیرد!

مطالعه‌ای می‌گوید این بادها به دلیل چرخه طبیعی خورشید یک بار در حدود هر ۸۰ تا۱۰۰ سال، به اَبَر طوفان خورشیدی تبدیل می شوند.
جریان ناشی از طوفان های خورشیدی می تواند به رساناهای طولانی از جمله خطوط برق وارد شود و به آن ها آسیب برساند.

فیبرهای نوری در کابل‌های طولانی انتقال اینترنت امروزی در برابر جریان القایی ژئومغناطیسی (GIC) ایمن و مقاوم‌اند اما این کابل‌ها نیز در فواصل ۱۰۰ کیلومتری تکرارگرهایی دارند که با الکتریسیته کار می‌کنند و مستعد آسیب هستند.

بیشتر بخوانید:

منبع: ایندیپندنت 

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا