اخبار جهانخبر

مرسدس بنز با هوش مصنوعی انقلاب کرد؛ رانندگی شگفت‌انگیز با Hyperscreen

چیزنت نیوزمرسدس بنز از ابر نمایشگری در خودروی جدیدش رونمایی کرد که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بهره می‌گیرد.

مرسدس بنز در آستانه برگزاری CES 2021، از نسخه پیشرفته سامانه اینفوتینمنت با نام هایپراسکرین (Hyperscreen) رونمایی کرد. خودروی سدان الکتریکی EQS 2022 بنز برای نخستین بار از این ابر نمایشگر بهره می‌گیرد. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در این ابر نمایشگر استفاده شده است. هایپراسکرین مرسدس بنز بزرگ‌ترین قطعه سیلیکاتی است که تاکنون در جهان خودرو وجود داشته است. بنز می‌گوید هایپراسکرین با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تجربه بهتری برای راننده و سرنشینان رقم می‌زند.

مرسدس-بنز-با-هوش-مصنوعی-انقلاب-کرد

این ابر نمایشگر ۵۶ اینچی از ترکیب سه نمایشگر OLED ساخته شده و طراحی خاص و چشم‌نوازی دارد. ابعاد بزرگ آن سراسر داشبورد خودرو را در بر می‌گیرد. هایپراسکرین در سمت راننده، علاوه بر سرعت و اطلاعات رایج امکانات جالب دیگری دارد. این نمایشگر انرژی بازیابی‌شده هنگام گرفتن ترمز، درصد شارژ، وضعیت رانندگی و… را نشان می‌دهد. نقشه، سیستم صوتی و مدیریت تماس از جمله دیگر خدمات این نمایشگر به راننده و سرنشیناش خواهد بود.

مرسدس-بنز-با-هوش-مصنوعی-انقلاب-کرد

هوش مصنوعی روبروی شما در مرسدس بنز

در دو طرف هایپراسکرین دریچه‌های گرد مربوط به سیستم تهویه مطبوع قرار دارند. وسط این نمایشگر به سیستم اینفوتینمنت (Infotainment‎) اختصاص یافته و سمت راست هم وظیفه سرگرم کردن یا ارائه برخی اطلاعات به سرنشین کنار راننده را دارد. اگر در ردیف جلوی ماشین تنها راننده نشسته باشد و کنارش کسی نباشد، پنل فقط روبروی راننده روشن می‎شود

مدیران مرسدس بنز می‌گویند ایمنی شیشه Hyperscreen برای تصادف‌های شدید تحت آزمایش‌های گوناگون قرار گرفته است. این ابرنمایشگر دارای 5 نقطه اتصال است تا به‌خودی در خودرو قرار بگیرد. به لطف سازه لانه زنبوری، در برخوردهای شدید این نمایشگر بنابر الگوی از پیش تعریف شده، می‌شکند.

ابر نمایشگر مرسدس بنز با هوش مصنوعی همراه شماست!

هایپراسکرین مرسدس بنز یک CPU هشت هسته‌ای با ۲۴ گیگابایت رم دارد. هایپراسکرین آنقدر هوشمند است که می‌تواند با هوش مصنوعی، اطلاعات چند راننده و سرنشین را در خود ذخیره کند و بهینه‌ترین تنظیمات را برای آنها فعال کند.

هایپراسکرین رفته رفته از شما یاد می‌گیرد. شاید برایتان سوال باشد که چگونه داشبورد ماشین می‌تواند همراه شما باشد! مثلا اگر راننده سه‌شنبه پس از خروج از محل کار چند بار تماس تلفنی برقرار کند، هایپراسکرین این خودرو این را به خاطر می‌سپارد.

تماس مرسدس بنز با مخاطبین خاص!

این نمایشگر مخاطب یا مخاطبینی که احتمال تماس با آنها زیاد است را دفعه بعد نشان می‌دهد. از نکات جالب و شخصی‌سازی ویژه‌ای که این ابرنمایشگر انجام می‌دهد، تشخیص راننده است. مثلا اگر شخص دیگری پشت فرمان EQS بنشیند، هایپراسکرین می‌فهمد مخاطبین پرتکرار از را به او نمایش نمی‌دهد!

دستیار هوشمند مرسدس بنز با هوش مصنوعی در کنار شماست

نسل جدید سیستم اینفوتینمنت اختصاصی مرسدس بنز که MBUX نام دارد در این خودرو به بهترین شکل کار می‌کند. فرمان‌های صوتی همچون گذشته با گفتن «Hey Mercedes» در خدمت راننده ماشین است. به کمک این دستیار می‌توان رانندگی هوشمندی را تجربه کرد و برخی کارها را از این دستیار درخواست کرد.

هوش مصنوعی از شما یاد می‌گیرد!

برای مثال سامانه تعلیق مرسدس بنز EQS به قابلیت تغییر ارتفاع مجهز است. یعنی هنگامی که راننده چندبار در مکانی معین (مانند ورودی پارکینگ) ارتفاع خودرو را افزایش دهد، هایپراسکرین این رفتار را یاد می‌گیرد و در دفعات بعدی پیش از رسیدن به آنجا، تغییر ارتفاع را پیشنهاد می‌دهد.

هایپراسکرین مرسدس بنز همانطور که در تصاوی می‌بینید، هیچ دکمه فیزیکی ندارد. آلمانی‌ها این ابر نمایشگر را به عنوان یک آپشن برای خانواده EQS عرضه خواهند کرد.

زمان عرضه Hyperscreen مرسدس بنز

هنوز به طور دقیقی مشخص نیست که خانواده سبز خودروهای مرسدس بنز چه زمانی عرضه می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود تابستان آتی مدل سدان و در زمستان آینده شاهد معرفی عضو شاسی‌بلند EQS باشیم. انتظار می‌رود هایپراسکرین در سایر خودروهای مرسدس بنز به کار گرفته شود. شاید نسل کنونی کلاس S در صف دریافت این سامانه هوشمند و جذاب باشند.

منبع: یاهو

0

امتیاز کاربران: 4.7 ( 1 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا