معرفی کتاب

ماشین‌هایی مثل من، آدم‌هایی مثل تو

چیزنت‌نیوز | رمان «ماشین‌هایی مثل من، آدم‌هایی مثل تو» پانزدهمین رمان ایان مک یوان است که سال ۲۰۱۹ در انگلستان منتشر شد.

داستان این کتاب دوره‌ای از بریتانیا در دهه هشتاد میلادی را به تصویر می‌کشد که در آن، بریتانیا جنگ فالکلند را باخته است، اینترنت و ماشین‌های خودکار پا به دنیای مدرن گذاشته‌اند و از همه مهم‌تر آلن تورینگ که دانشمند برجسته در زمینه علوم کامپیوتر و ریاضیات محسوب می‌شود، هنوز زنده است. داستان حول محور رابطه روباتی هوشمند و صاحبش، چارلی فِرِند، می‌گذرد و رابطه ای که رفته‌رفته به مثلثی عشقی تبدیل می‌شود. مهم‌ترین چالش سر راه چارلی، میراندا و روبات هوشمندی که «آدم» نام دارد، روابط پیچیده عاطفی و گرفتن تصمیمات مهم اخلاقی است.

نکته جالب در کتاب این است که بر عکس دیگر رمان‌های ژانر علمی‌تخیلی از زیرگونه هوش مصنوعی، زمان داستان در آینده نیست و کاملاً به مسائل مبتلابه امروز می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«…نسل‌کشی، شکنجه، برده‌داری، قتل‌های خانگی، کودک‌آزاری، تیراندازی در مدارس، تجاوز و حجم بالای خوشنت‌های روزمره؛ ما در کنار این مشقت و رنج زندگی می کنیم و شگفت‌زده نمی‌شیم و باز هم چیزهایی برای شاد بودن پیدا می‌کنیم، حتی برای عاشق شدن. هوش‌های مصنوعی مقاومت ما رو ندارن.»

این کتاب اخیرا با ترجمه‌ اشکان دانشمند توسط نشر نیماژ منتشر شده است. همچنین می توانید نسخه اصلی این کتاب را از سایت آمازون با قیمت ۱۶ یورو تهیه کنید.

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء
دکمه بازگشت به بالا