اخبار جهانخبرشهر هوشمند

«مناطق نوآوری»، دولت های محلی در کشور آمریکا!

چیزنت نیوز | فرماندار ایالت نوادا آمریکا قصد دارد لایحه جدیدی ارائه کند که به شرکت‌های نوآوری و فناوری اجازه می‌دهد دولت‌های محلی مستقلی داخل این ایالت ایجاد کنند. ایالت نوادا در ایالات متحده آمریکا در صورت تصویب این لایحه مفهومی جدید خلق می کند. «مناطق نوآوری»، دولت های محلی هستند توسط غول های فناوری بنیان گذاری می شوند و می توانند مدرسه و دادگاه تاسیس کنند و حتی مالیات بگیرند.

این لایحه تلاشی برای جذب شرکت های بزرگ و توسعه فعالیت هایشان در این ایالت است. قانون برنامه ریزی شده ای وجود دارد که هدف آن معرفی مناطق جدید تجاری در نوادا است که به شرکت های فناوری اجازه می دهد تا به طور موثر واحدهای دولت محلی مستقلی را ایجاد کنند. گویا نخستین «مناطق نوآوری» می تواند تا سال 2022 راه اندازی شود.

مناطق نوآوری راهکاری برای جذب غول های فناوری

ایالت نوادا مناطق-نوآوری-دولت-آمریکا

استیو سیسولاک در پیش نویس این لایحه خواهان ایجاد «مناطق نوآوری» شده است. در صورتیکه این قانون وضع شود، شرکت‌هایی که سرمایه مالی بالایی در اختیار دارند و در حوزه‌هایی مانند بلاک چین، هوش مصنوعی و انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کنند، می‌توانند دولت‌های محلی خود را با قدرت‌ها و مسئولیت‌های مشابه شهرستان‌ها ایجاد کنند. این بدان معنا است که آنها می‌توانند مالیات جمع آوری کنند، مدارس و دادگاه را اداره کنند.

راهکار دولت آمریکا برای رفع فرار مالیاتی با ایده مناطق نوآوری

به عقیده سیسولاک این قانون راهی برای شکوفایی اقتصاد بدون زیر پا گذاشتن قوانین مالیات است. دولت آمریکا با این طرح در ایالت نوادا می‌تواند برای جذب شرکت‌های نوآوری و غول های فناوری اقدام کند.

غول های فناوری و نوآوری ایالت نوادا مناطق-نوآوری-دولت-آمریکا نیروگاه برق نوادا فناوری در نوادا

درخواست‌ها برای تشکیل چنین دولت‌های محلی توسط دفتر توسعه اقتصادی فرماندار کنترل می‌شود. مناطق نوآوری در دولت آمریکا فقط به شرکت‌های فناوری تعلق می‌گیرد که حداقل ۷۸ مایل مربع زمین در اختیار دارند. علاوه بر آن زمین مذکور باید دور از شهرهای فعلی بوده و کسی از قبل ساکن آنجا نباشد. همچنین شرکت‌ها باید یک میلیارد دلار در شهر خود سرمایه گذاری کنند. در این میان مدیریت شهر به عهده یک هیأت ۳ نفره است.

فرماندار نوادا این برنامه را راهکاری برای ارتقا اقتصاد ایالت خود (با هدف جذب غول های سودآور فناوری) معرف کرد.

منبع: crowdfundinsider

0

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا