اخبار جهانخبرشهر هوشمند

نقش هوش مصنوعی در جنگ روسیه و اوکراین

چیزنت نیوز | دولت اوکراین با کمک کمپانی Clearview از فناوری هوش مصنوعی برای تشخیص چهره در جنگ با روسیه استفاده می‌کند.

اوکراین از فناوری هوش مصنوعی Clearview برای کشف مهاجمان روس و شناسایی شهروندان کشته شده اوکراینی استفاده می کند. این شرکت همچنین به دولت اوکراین در شناسایی سربازان روسی از طریق رسانه های اجتماعی کمک می کند.

Clearview به اوکراین در جنگ با روسیه کمک می‌کند

در اوایل ماه مارس «تون تات» بنیانگذار Clearview A.I، شروع به تماس با افرادی کرد که می توانستند به او کمک کنند تا فناوری خود را به دولت اوکراین ارائه دهد. Clearview حالا یک پایگاه داده عظیم از عکس های متفاوت با چهره های سالم و آسیب دیده از چندین سیستم عامل رسانه اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر را در اختیار دارد.

Clearview با هوش مصنوعی معجزه می‌کند!

خدمات این شرکت تشخیص چهره با کمک هوش مصنوعی به اوکراین در مقابل تهاجم روسیه کاملا رایگان است. ایتالیا، بریتانیا و فرانسه مخالف فعالیت Clearview در اوکراین هستند. Clearview حالا با یک سری چالش های قانونی از سوی فیس بوک، یوتیوب، گوگل و توییتر هم مواجه شده است. این غول های فناوری نامه هایی به Clearview ارسال کرده و از این شرکت خواسته‌اند که استفاده از تصاویر سایت هایشان را متوقف کند.

از دیگر سو منتقدان تشخیص چهره هم نگران هستند که این فناوری ممکن است باعث ایجاد تهدیدهای بزرگتری شود. آن‌ها در عین حال می‌گویند که هوش مصنوعی (AI) دقت 100 درصدی ندارد.

منبع: tickernews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا