اخبار جهانخبر

هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد بانک به شما وام بدهد یا ندهد!

چیزنت نیوزاگر قصد گرفتن وام از بانک را داشته باشید احتمالا باید به‌زودی رضایت هوش مصنوعی را هم جلب کنید. الگوریتم های جدید تشخیص چهره قرار است در این راه به بانک و موسسات مالی کمک کنند.

شرکت ژاپنی دیپ اسکور (DeepScore) از برنامه تشخیص چهره و صدای خود رو نمایی کرد. این برنامه برای بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و موسسات مالی طراحی شده است.

هوش مصنوعی موجود در این برنامه با پرسیدن ده سئوال، چهره و صدای او را تجزیه و تحلیل می‌کند. این ویژگی می‌تواند به شرکت‌ها در تصمیم گیری برای رد یا تأیید صلاحیت فرد برای درخواست وام کمک کند.

تشخیص چهره و تشخیص صدا با دقت بالا

هوش-مصنوعی-بانک-وام

دیپ اسکور می‌گوید که هوش مصنوعی آن‌ها می‌تواند با دقتی ۷۰ درصدی و البته ۳۰ درصد منفی کاذب، دروغ‌ها را شناسایی کند. با این وجود ، دانشمندان نگرانی‌هایی در این مورد مطرح کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند این برنامه به احتمال زیاد موجب تبعیض بین افراد سالم و افراد مبتلا به تیک عصبی یا اضطراب می‌شود. در نتیجه این افراد وام یا پوشش مالی لازم را دریافت نخواهند کرد.

دانشمندان از هوش مصنوعی برای خواندن چهره افراد به منظور یافتن حقایق پنهانی مثل گرایشات سیاسی و جنسی آنها استفاده می‌کنند. بر طبق گفته‌های شرکت سازنده، هوش مصنوعی دیپ اسکور چهره افراد را مشاهده می‌کند و به صدایشان گوش می‌دهد.

شیرابه اوگینو ، مدیرعامل دیپ اسکور می‌گوید وقتی شما دروغ می‌گویید احساس استرس می‌کنید، چشم‌ها و دهانتان تکان می‌خورد و صدایتان می‌لرزد. فناوری دیپ اسکور بر بیش از ۲۰۰ مقاله تحقیقاتی در مورد ارتباط حرکات جزئی بدن با استرس و قابل اعتماد بودن فرد استوار است.
اما از طرفی دیگر دانشمندان می‌گویند حالت‌های صورت نشان دهنده‌ی وضعیت روانی فرد نیستند و از فردی به فرد دیگر و حتی در فرهنگ‌های مختلف متفاوت هستند.

گرفتن وام از بانک با تشخیص هوش مصنوعی

هوش-مصنوعی-بانک-وام

با این حال دیپ اسکور تصمیم نهایی را برای وام دهندگان نخواهد گرفت بلکه تنها به عنوان بخشی به صدور حکم نهایی کمک خواهد کرد. هیچ الگوریتمی ۱۰۰ درصد نیست.
دیپ اسکور نحوه‌ی استفاده از این هوش مصنوعی در شرکت‌های بیمه نیز توضیح می‌دهد. به طور مثال می‌توان از این هوش مصنوعی برای فردی که دچار سرطان است اما چون در مراحل اولیه بیماریست و آن‌ را پنهان می‌کند، استفاده کرد. اگر این برنامه تشخیص دهد که متقاضی دروغ می‌گوید شرکت می‌تواند او را برای آزمایش‌های بیشتر بفرستد.

منبع: دیلی میل

0

امتیاز کاربران: 3.3 ( 3 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا