اخبار جهانخبرسلامت

هوش مصنوعی به فکر ترس انسان از آمپول افتاد!

چیزنت نیوز | هوش مصنوعی در ادامه کارهای جذابش، به مسئله ترس انسان از آمپول پرداخت و یک بازی اختراع کرد که با تحلیل چهره این مشکل را می‌فهمد!

در حالی که واکسیناسیون علیه همه گیری کرونا در جهان آغاز شده است، شاهد نکته جالبی هستیم. یک آمار جالب نشان می دهد که ۳۵ درصد از افراد از سوزن آمپول ترس دارند. دانشگاه علوم انسانی و علوم دیجیتال تیلبورگ، با استفاده از هوش مصنوعی یک بازی طراحی کرده که بر اساس تصاویر صورت، تشخیص می‌دهد یک فرد در معرض غش کردن قرار دارد یا نه. هوش مصنوعی با تحلیل داده‌ها می‌خواهد این ترس را بیشتر بررسی کند.

هوش-مصنوعی-ترس-آمپول
هوش مصنوعی به فکر ترس انسان از آمپول

بازی هوشمندی که ترس و استرس شما را تشخیص می‌دهد

دیگر از آمپول ترس نداشته باشید! این برنامه با ترکیب رنگ‎ها در بازی از غش کردن افراد جلوگیری می‌کند. این بازی با استفاده از دوربین گوشی های هوشمند به تجزیه و تحلیل حالت صورت افراد می پردازد. این تصاویر، در یک پازل به صورت رنگ های مختلف نشان داده می‌شوند. هنگاهی که فرد دچار علامت هایی چون اضطراب، نگرانی، استرس و یا غش می‌شود، پازل در برنامه به رنگ قرمز در می‌آید. در مقابل زمانی که فرد در شرایط متعادل و آرامی است، پازل رنگ آبی به خود می‌گیرد.

هوش-مصنوعی-ترس-آمپول

هوش مصنوعی : ترس از آمپول غیرارادی است

کاربران با استفاده از این بازی احساسات خود را پیش از تزریق سرنگ، می‌تواننند کنترل کنند و تشخیص دهند. حرکات مربوط به اضطراب و ترس معمولا غیرارادی هستند و فرد در تله آنها قرار می‌گیرد. اما هوش مصنوعی با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری کرده از حالت صورت افراد می‌تواند خیلی سریع این نشانه‌ها را تشخیص دهد و به مانع از پیشرفت آنها در افراد شود. بازی طراحی شده با استفاده از هوش مصنوعی، به صورت رایگان در فروشگاه اپلیکیشن‌های آیفون در دسترس است.

بیشتر بخوانید: سایت رسمی این بازی

منبع: دانشگاه تیلبرگ

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا