آنالیتیکساخبار جهانخبر

چیزنت آنالیتیکس | هوش مصنوعی در خدمت بهره وری اقتصادی صنایع

چیزنت آنالیتیکس | بهره وری از طریق هوش مصنوعی در اقتصاد کشورها افزایش خواهد داشت. پیش بینی می‌شود تا سال 2035 در راستای توسعه، اتوماسیون و گسترش صنایع بیش از پیش به سمت هوش مصنوعی دست دراز کنند.

استفاده از هوش مصنوعی در حال حاضر در بسیاری از صنایع به یک واقعیت غیرقابل انکار بدل شده است. اما این فناوری پتانسیل بیشتری برای رشد و استفاده در صنایع دارد. کشورهای جهان برای کسب قدرت بیشتر در بازارهای بین‌المللی ناچارند با هوش مصنوعی مطبق شوند. از فناوری‌های روز مانند اینترنت اشیا، ماشین لرنینگ، تحلیل ابرداده‌ها و اینترنت 5G و… بهره بیشتری بگیرند.

پیشتازی سوئد از آمریکا و ژاپن در بهره وری هوش مصنوعی

بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های فرانتیر اکونومیکس و اکسنچر بدست آمده است، پیش بینی می‌شود، بهره وری نیروی کار در کشورهای توسعه یافته تا سال 2035 با استفاده از تاثیرات هوش مصنوعی 40 درصد افزایش یابد. همچنین بر اساس این داده‌ها در با کسب رقم 37 درصد، در صدر کشورها در این زمینه قرار گرفته است. ایالات متحده سهم 35 درصدی و ژاپن سهمی معادل 34 درصد از تاثیرات هوش مصنوعی را از آن خود کرده‌اند.

پیش بینی بهره وری هوش مصنوعی
چیزنت آنالیتیکس | پیش بینی بهره وری هوش مصنوعی در سال 2035

هوش مصنوعی در آلمان و اتریش می‌تواند در 15 سال آینده بهره‌وری به‌عنوان نیروی کار را به 30 درصد برساند. با وجود پیشرفت‌ها و توسعه فرآیند اتوماسیون و استفاده از هوش مصنوعی در صنایع باید کمی نگران بود. باید پذیرفت که صنایع ناخودآگاه به نیروی کار غیر ماهر کمتری نیاز خواهند داشت. سوالی که هست، این است که با استفاده کمتر از نیروی کار غیر ماهر چه اتفاقی برای این قشر رخ می‌دهد؟

تعدیل نیروی کار برای بهره وری بیشتر!

پیش بینی بهره وری هوش مصنوعی
تکینگی: تسلط ربات بر انسان به بهانه بهره وری بهتر

بر اساس پیش بینی مکینزی 15 درصد از شرکت های خودروسازی جهانی در سال 2019 سه تا ده درصد از نیروی کار خود را کاهش دادند. دلیل این موضوع استفاده این شرکت های بزرگ از فناوری هوش مصنوعی در صنعت خودروسازی بوده است. تقریبا 10 درصد این شرکت ها از این تعداد هم فراتر رفته اند و نیروی کار آنها با تعدیل بیشتری روبرو شده است.

منبع: آی‌بی‌تی

0

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا