اخبار جهانخبر

چالش بزرگ سونی در حوزه هوش مصنوعی

چیزنت نیوز | مدیر ارشد آزمایشگاه علوم رایانشی سونی قصد دارد تا ربات هایی بسازد که جایزه نوبل ۲۰۵۰ را از آن خود کنند. هیرواکی کیتانو می گوید تصمیم دارد از نوعی هوش مصنوعی استفاده کند که به اندازه مغز دانشمندان هوشمند است. او می خواهد بر روی نوعی از علم هیبریدی کار کند که ترکیبی از سیستم‌های بیولوژیکی و علوم دیگر است. کیتانو قصد دارد تا به زودی چالش Nobel Turing Challenge برگزار کند.

آزمایشگاه علوم رایانشی سونی تمرکز ویژه ای بر هوش مصنوعی دارد

آزمایشگاه علوم رایانشی سونی تمرکز ویژه ای بر هوش مصنوعی دارد

ویژگی‌های متمایز این چالش قراردادن سیستم در یک دامنه باز است تا به جای اکتشاف دوباره آنچه قبل انجام شده یا تقلید از فرایندهای فکری انسانی، خود بتواند اکتشافاتی انجام دهد. مدیر ارشد اجرایی سونی می گوید هدف ما ایجاد سیستم هوش مصنوعی است که قادر باشد به تنهایی اکتشافات علمی را دوباره تدوین کند و از سوی دیگر اشکال جایگزینی از اکتشافات علمی بسازد.

چالش بزرگ سونی در حوزه هوش مصنوعی برای اکتشافات جدید

 

ارزش واقعی در حقیقت در فرایند توسعه ماشین هایی است که می توانند به طور مداوم و خودکار اکتشافاتی انجام دهند. محققان هوش مصنوعی نیز تا حد امکان فرضیه‌های بسیاری را تولید و تأیید می‌کنند تا برخی از آنها به اکتشافات بزرگ منجر شود یا مبنایی برای اکتشافات مهم باشند. توانایی تولید فرضیه به طور مداوم و تأیید آن یکی از بخش‌های مهم چنین سیستمی است. سیستم‌های هوش مصنوعی امروزی دستاورد چند دهه تحقیق علمی و آزمایش هستند.

منبع: engadget

بیشتر بخوانید: 

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا