آنالیتیکساخبار جهانخبر

پایگاه غول‌های هوش مصنوعی در جهان

چیزنت‌نیوز | بیشتر استارت آپ ها در حوزه هوش مصنوعی آمریکایی هستند و یا در آمریکا فعالیت می‌کنند.

بر اساس گزارش سی بی اینسایتس؛ علی‌رغم افزایش سرمایه‌گذاری های جهانی در این حوزه 65 درصد از 100 استارت آپ برتر دنیا در ایالات متحده مستقر هستند. با این وجود برخی از این شرکت‌های استارت آپی، شعبه هایی در دیگر کشورها دارند. حضور بیشتر استارت آپ ها در حوزه هوش مصنوعی در کشوری چون ایالات متحده که بزرگترین اقتصاد دنیا محسوب می‌شود چندان غافلگیر کننده نیست. بریتانیا و کانادا دومین پایگاه استارت آپ ها در حوزه هوش مصنوعی محسوب می‌شوند. چین در رتبه سوم قرار دارد و اسراییل جایگاه چهارم را از آن خود کرده است.

اگر بریتانیا را کنار بگذاریم، باید گفت که اکثر کشورهای اروپایی رتبه ضعیفی در این رده بندی دارند. آلمان که بزرگترین عضو اقتصادی اتحادیه اروپا است، تنها 2 استارت آپ برجسته در حوزه هوش مصنوعی دارد. این موضوع درحالی است که هوش مصنوعی بر مبنای اطلاعات و داده است و کشورهای اروپایی چرخش اطلاعاتی قدرتمندی در اختیار دارند. برخی کارشناسان معتقدند این اطلاعات می‌تواند برگ برنده شرکت های اروپایی در زمینه هوش مصنوعی در برابر دیگر رقبای جهانی باشد.

اتحادیه اروپا با آگاهی نسبت به این موضوع، اخیرا برای پیشرفت در این حوزه راهکار “بازار انحصاری داده” را در نظر گرفته است. در این میان بریتانیا نیز به روند پیشرو خود برای جذب سرمایه خارجی در زمینه هوش مصنوعی پا به پای ایالات متحده ادامه داده است. بریتانیا همچنین شرکای اروپایی زیادی از “سیلیکون ولی” را برای رقابت با ایالات متحده جذب کرده است. جالب اینجاست که اولویت در پروسه جذب بریتانیا، استعدادهای درخشان سیلیکون ولی و دانشگاه‌هایی هستند که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند.

یکی از صد شرکت برتری که در گزارش سی بی اینسایتس به آن اشاره شده، کمپانی “اینستادیپ” واقع در بریتانیا است که در زمینه R&D فعالیت می‌کند.
گزارش سی بی اینسایتس بر اساس تحلیل داده های بیش از پنج هزار استارت آپ در حوزه هوش مصنوعی تهیه شده است. نکته جالب در این گزارش اینجاست که سه گروه: “سلامت و بهداشت”، “خرده‌فروشی” و “عمده فروشی” در رده‌بندی نخست استارت آپ های حوزه هوش مصنوعی قرار دارند.

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا