تن‌نتخبرسلامت

پرستار مجهز به هوش مصنوعی چینی معرفی شد!

چیزنت نیوز | دانشمندان چینی یک پرستار مجهز به هوش مصنوعی ابداع کرده اند که به طور ۲۴ ساعته از جنین های موجود در رحم مصنوعی مراقبت می کند.

رحم مصنوعی چینی با هوش مصنوعی مراقب همه چیز هست!

رحم مصنوعی چینی با هوش مصنوعی مراقب همه چیز هست!

رحم مصنوعی «مؤسسه مهندسی و فناوری زیست پزشکی سوژو» که دستگاه کشت جنین طولانی مدت نامیده می شود شامل چند محفظه با ترکیبی از مواد مغذی است که جنین ها در آن قرار می گیرند. محققان قبلاً باید وضعیت جنین ها را به صورت دستی ردیابی و ثبت و عملکرد ربات را تنظیم می کردند. اما حالا ربات هوش مصنوعی به صورت شبانه‌روزی جنین‌ها را رصد می‌کند، از طریق سیستمی از حسگرها و لنزها، تصاویر فوق‌العاده شفافی از آنها می‌گیرد و همچنین دما، تامین هوا، آب و تغذیه را تنظیم می‌کند.

فناوری «اکتوجنسیس» یا رحم مصنوعی (Ectogenesis)

فناوری «اکتوجنسیس» یا رحم مصنوعی (Ectogenesis)

همچنین این سیستم هوش مصنوعی نشان می دهد کدام جنین ها به درستی رشد نمی کنند یا می میرند تا بتوان آنها را به موقع از رحم مصنوعی خارج کرد. محققان پیش از این عملکرد این ربات را روی جنین موش آزمایش کرده اند. فناوری «اکتوجنسیس» (Ectogenesis) پدیده تازه ای نیست و تاکنون آزمایش های موفقیت آمیزی در تولید حیوانات خارج از رحم انجام شده است. با وجود ممنوعیت آزمایش روی جنین انسان، احتمال تولد مصنوعی هشدارهایی را همراه خود دارد.

گفته می شود هدف اصلی سیستم رباتیک هوش مصنوعی تسهیل پرورش جنین های حیوانی برای اهداف علمی است. با این حال بر اساس تحقیق منتشر شده در ژورنال Biomedical Engineering از نظر تئوری چنین نوآوری را می توان برای جنین های انسانی هم به کار برد. دانشمندان امیدوارند که بتوانند با استفاده از این فناوری به دستاوردهای خوبی درباره رشد جنین و ایجاد نقص های مادرزادی دست یابند.

منبع: indiatimes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا