آنالیتیکساخبار جهانخبر

پنج سال طلایی اینترنت اشیا

چیزنت‌نیوز | بازار استفاده از ابزارآلات در زمینه اینترنت اشیا بین سالهای 2020 تا 2025 رشد چشم‌گیری خواهد داشت.

بر اساس آخرین تحقیق سیسکومگ که با عنوان “بازار ابزار مجهز به اینترنت اشیا، برای مشتری، صنعت و کارفرما” منتشر شده، پنج ساله طلایی 2020 تا 2025 انفجار چشم‌گیری در زمینه توسعه ابزارآلات متصل به اینترنت اشیا از جمله اپلیکیشن ها صورت میگیرد.

در این گزارش به نوع ابزارها، اپلیکیشن ها و حتا مناطق و کشورهای مختلف در چگونگی استفاده از اینترنت اشیا اشاره شده است. اپلیکیشن هایی وارد بازار خواهند شد که برای هر حوزه و هر بازاری راه حلی مناسب ارایه می‌دهند.

این اپلیکیشن ها در حوزه‌های کشاورزی، تبلیغات، رسانه، خودرو، مدیریت امنیتی، مدیریت انرژی، بهداشت و سلامت، تولید، نفت و گاز و امنیت عمومی هستند. با توجه به این گزارش، بازار جهانی در زمینه اینترنت اشیا و منابع انرژی تا سال 2024 بیش از 6 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. این رقم در امنیت و تجهیزات مانیتورینگ 5.1 میلیارد دلار و تجهیزات بیمارستانی هوشمند 1.4 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

همچنین در بخش اپلیکیشن های مربوط به مشتری و خدمات مشتری از قبیل یخچال، ماشین ظرفشویی، مایکروفر و قهوه‌سازها، در زمینه هوش مصنوعی 1.7 میلیارد دلار هزینه می‌شود. در این گزارش به آسیب‌پذیری سازمان‌ها در زمینه حملات برپایه اینترنت اشیا نیز اشاره شده است.

بررسی 540 سازمان حرفه‌ای امنیتی در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه نشان داده است که 84 درصد سازمان‌ها دارای ابزار مجهز به اینترنت اشیا و شبکه همکاری در این زمینه هستند. در حالی که نیمی از این مجموعه‌ها فاقد سیستم امنیتی مرتبط به اینترنت اشیا هستند.

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا