اخبار جهانخبر

اتحادیه اروپا با قوانین سخت به دنبال کنترل هوش مصنوعی

چیزنت نیوز | اتحادیه اروپا پیش نویس قوانین سختگیرانه جدیدی در مورد استفاده از هوش مصنوعی را تهیه کرده است. این قوانین شامل نظارت بیشتر و تعیین استاندارد‌های جهانی بر فناوری هوش مصنوعی است. فتاوری که در آینده بشریت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

در این پیش نویس جریمه‌های سنگینی را برای تخلفات و نقض قوانین مرتبط با هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است. اتحادیه اروپا قصد دارد با تصویب این قوانین فناوری هوش مصنوعی را کنترل کند. برخی منتقدان هوش مصنوعی معتقدند که این فناوری اثرات اجتماعی مضری دارد. دولت‌ ها می‌توانند از آن سواستفاده کرده و مردم را کنترل کنند.
این در حالیست که حامیان هوش مصنوعی می گویند که این فناوری می‌تواند موتور رشد اقتصادی به حساب بیاید.

اتحادیه اروپا با قوانین سخت به دنبال کنترل هوش مصنوعی

مارگرت وستاگر، رئیس فناوری اروپا می گوید: در مورد هوش مصنوعی، جمله اعتماد یک امر ضروری است، پسندیده نیست. او می گوید که با وضع این قوانین اتحادیه اروپا پیشگام توسعه هنجار‌های جهانی جدید خواهد بود. رئیس فناوری اروپا می گوید قوانین را وضع می کنیم تا مطمئن شویم که هوش مصنوعی قابل اعتماد است.

بیشتر بخوانید: نگرانی اتحادیه اروپا از درز اطلاعات اینترنت اشیا

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که برنامه‌ های کاربردی هوش مصنوعی که به دولت‌ ها امکان کنترل اجتماعی افراد یا سواستفاده از کودکان را می‌دهند، ممنوع کرده است. همچنین برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی که در استخدام، زیرساخت ‌های حیاتی، امتیازدهی اعتبار، مهاجرت و اجرای قانون مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز مشمول محافظت‌های شدیدی خواهند بود.

جریمه کشورها توسط اتحادیه اروپا در صورت سوءاستفاده از هوش مصنوعی

جریمه کشورها توسط اتحادیه اروپا در صورت سوءاستفاده از هوش مصنوعی

براساس این قوانین جدید، شرکت‌های متخلف که از هوش مصنوعی در تحریف رفتار‌ های مردم، سواستفاده از شکاف‌ ها یا سواستفاده از اطلاعات تبعیض آمیز استفاده می‌کنند، حداکثر تا ۶ درصد از گردش مالی جهانی یا ۳۰ میلیون یورو (۳۶ میلیون دلار) جریمه می‌ شوند. این در حالیست که بناست تا در ماه آینده این پیش نویس در کشور‌ها و پارلمان اروپا بررسی و پس از آن اجرایی شود.

منبع: reuters

0

امتیاز کاربران: 4.5 ( 3 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا