اخبار جهانخبر

شرکت های برتر هوش مصنوعی در سال 2020

چیزنت نیوز | شرکت های برتر هوش مصنوعی را نباید به لطف فناوری‌هایی که تا پیش از این عرضه کرده‌اند غول تلقی کنیم. اما چیزی که آنها را پیشرو و قوی می‌نمایاند، برنامه و چشم اندازی است که ترسیم کرده‌اند. گوگل و آمازون و مایکروسافت اگر روزی بزرگان عالم فناوری شدند به دلیل آن است که سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیقی بر بازار پیش روی خود داشتند. حالا این غول های فناوری به دنبال گرفتن سهم بیشتر از بازار هوش مصنوعی هستند. فناوری امروزه بدون هوش مصنوعی پر پرواز ندارد و برای رسیدن به افق های بلند انقلاب صنعتی چهارم باید از همین حالا به سرعت در راه پیش رو دوید.

هوش مصنوعی در حال رشد و تبدیل به بازوی اصلی تجارت شده است. شرکت‌های هوش مصنوعی غالباً از رایانش ابری استفاده می‌کنند. آنها فناوری‌های بیشماری را با هم ترکیب می‌کنند. مهم‌ترین این فناوری، یادگیری ماشینی است. اما فناوری‌های دیگری چون تجزیه و تحلیل دیتا و یادگیری عمیق نیز نباید نادیده گرفته شوند. صنایع به طور کلی با هوش مصنوعی تغییر شکل داده‌اند.

هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی مدام در حال تغییر روش‌های مراقبت از بیمار است. با تمام این تغییرات، آنچه شاهدش هستیم، جذب سرمایه‌های بسیار زیاد شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی از سوی شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت و گوگل است. هوش مصنوعی این توانایی را دارد تا نرخ سودآوری را به طور متوسط تا ۳۸ درصد افزایش دهد و این به معنای تقویت اقتصادی به میزان ۱۴ تریلیون دلار ارزش افزوده ناخالص اضافی تا سال ۲۰۳۵ است. با این حال خطرات هوش مصنوعی را نباید نادیده گرفت. پیشبینی در مورد این موضوع بسیار دشوار است.

در این مقاله به شرکت های برتر هوش مصنوعی در سال 2020 نگاهی انداخته‌ایم:

شرکت برتر هوش مصنوعی

1. آمازون وب سرویس

آمازون وب سرویس Amazon Web Services (AWS) یکی از شرکت های برتر هوش مصنوعی در زمینه محاسبات ابری است. بسیاری از خدمات هوش مصنوعی حرفه‌ای آن بر پایه محصولات مصرفی ساخته شده است. آمازون اکو Echo محصولات هوش مصنوعی را با دستیار هوشمند الکسا به خانه‌های شما آورده است.

2. گوگل کلاود پلتفرم Google Cloud Platform

گوگل پیشرو در زمینه هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌ها بر روی بسیاری از استارتاپ‌های فعال هوش مصنوعی در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری کرده است. گوگل از قابلیت هوش مصنوعی برای بهبود خدمات خود استفاده می‌کند. گوگل کلاود درحال‌حاضر خدمات زیادی در زمینه هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ به بسیاری از کسب و کارها می‌فروشد. این غول فناوری در صدر شرکت های برتر هوش مصنوعی است و پروژه نرم افزاری پیشرفته گوگل تنسورفلو tensorflow را در دست اجرا دارد.

شرکت برتر هوش مصنوعی

3. آی‌بی‌ام کلاود IBM Cloud

آی‌بی‌ام از دهه ۱۹۵۰ در زمینه هوش مصنوعی فعال بوده است. پروژه اخیر‌ای بی‌ام واتسون است. واتسون یک سرویس شناختی مبتنی بر نرم افزار هوش مصنوعی و سیستم مقیاس‌سازی برای تجزیه و تحلیل ابری است.‌ای بی‌ام در سال‌های اخیر چندین استارتاپ در حوزه هوش مصنوعی را خریداری کرده است. هدف از این کار ارتقای پلتفرم ابری آن بوده است.

4. مایکروسافت آزور Microsoft Azure

مایکروسافت در سرویس خود، خدمات هوش مصنوعی چون ربات، یادگیری ماشین و خدمات شناختی را ارائه می‌دهد. فعالیت‌های مایکروسافت ترکیبی از پروژه‌های‌ای تی و هوش مصنوعی است. دستیار دیجیتال کورتونا که برای ویندوز تلفن‌های هوشمند در دسترس است از دیگر فعالیت‌های هوش مصنوعی این کمپانی است.

5. علی‌بابا کلاود AliBaba Cloud

علی بابا پیشروترین پلتفرم رایانش ابری در آسیا است که خدمات پیچیده یادگیری ماشینی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. در این پلتفرم تعداد زیادی الگوریتم گنجانده شده که می‌توانند کارهای متفاوتی را انجام دهند. علی بابا غول چینی ها، انتظار دارد رشد بیشتری در زمینه هوش مصنوعی داشته باشد. علی‌بابا از جمله شرکت های برتر هوش مصنوعی در جهان است و بازار بزرگی در چین و آسیا داراست.

منبع: datamation

0

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا