اخبار جهانخبر

هشدار پوتین به دانشگاه‌های روسیه: هوش مصنوعی هیاهو نیست

چیزنت نیوز | ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس آنلاین (AI Journey) گفت: هوش مصنوعی هیاهو نیست و در گذر زمان محو نمی‌شود.

ولادیمیر پوتین با تاکید بر اهمیت ورود کشورش به فناوری‌های جدید، گفت: هوش مصنوعی به اصطلاح یک هیاهوی مد یا جریان گذرا نیست که فردا و پس‌فردا محو یا ناپدید شود، خیر. تاریخ جهان از موارد بسیاری اطلاع دارد که در آن‌ها شرکت‌های بزرگ و حتی کشورها در زمان ایجاد یک نوآوری فناورانه در خواب به سر می‌بردند و یک‌شبه از مرحله تاریخی حذف شدند.

امتحان دشوار توسعه هوش مصنوعی در روسیه

ولادیمیر پوتین ادامه داد: ما در حال تخصیص منابع مادی و اداری برای ایجاد و توسعه فناوری‌هایی همچون هوش مصنوعی هستیم. این به معنی خرج کردن این بودجه‌ها، خرید دستگاه‌های رده‌بالا و دیگر وسایل خانگی نیست.

رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: باید این را در خاطر داشته باشیم. که این امر، امتحان دشواری برای بسیاری است. در عین حال، شرایط فعلی چالش الهام‌بخشی برای مدیران، سرمایه‌گذاران و مهندسان قوی، جسور و مدرن است.

سخنان-پوتین-درباره-هوش-مصنوعی-در-روسیه

پوتین: روسیه باید با مسائل جدیدی در هوش مصنوعی روبرو شود

پوتین با تاکید بر اهمیت هوش مصنوعی و لزوم حرکت سریع‌تر به سمت فناوری‌های روز گفت: از همکارانم در وزارت‌خانه‌ها، ادارات، مناطق فدراسیون روسیه، شرکت‌های دولتی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها می‌خواهم به من گوش دهند؛ ما باید با مسائل اساسی جدیدی از پیچیدگی روبرو شویم.

رئیس جمهور روسیه با بیان سیر سریع کشورش در دستیابی به اهداف تاریخی، گفت: کشورمان در مراحل مختلف، به طور موفقیت‌آمیز وظایف بلندپروازانه توسعه فناورانه و فضایی را حل کرد. در اواخر قرن ۱۹ و ۲۰ با سرعت منحصربه فردی خطوط ریلی ساخت و در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ برق‌رسانی را کامل کرد.

سخنان-پوتین-درباره-هوش-مصنوعی-در-روسیه

پوتین در پایان گفت: برنامه‌های روسیه برای ورود به هوش مصنوعی و تغییر دیجیتال به جریان اصلی، با عمق تغییراتی که در تمام حوزه‌ها اتفاق می‌افتند، ناهمگون است. تغییرات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بر تمام سطوح دولت در روسیه تأثیر می‌گذارد.

منبع: پایگاه رسمی اخبار کرملین

0

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا