اخبار جهانخبرسلامت

درمان کوری با هوش مصنوعی به کمک الگوریتم تحلیل داده

چیزنت نیوزهوش مصنوعی در ادامه روند رو به رشدش، حالا می‌خواهد برای درمان کوری بپردازد. یکی از عوارضی که انسان امیدوار است تا با فناوری های جدید برطرف کند، نابینایی است.

تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن (AMD)، به‌گونه‌ای بیماری چشمی می‌گویند معمولا با گذشت زمان بدتر می‌شود. حالا هوش مصنوعی می‌خواهد به کمک بشر بیاید و درمان کوری را شدنی کند. این بیماری وقتی رخ ‌دهد که بخشی از شبکیه چشم انسان تحلیل می‌رود. دانشمندان با استفاده از یک تست جدید از چشم و اسکن شبکیه، علایم بیماری دژنراسیون ماکولا را سه سال پیش از بروز بیماری را پیشبینی می‌کنند. 

این بیماری چشمی که زمان بسیار در آن تاثیرگذار است و باعث بدتر شدن آن می‌شود حالا با یک تست DARC به سادگی تشخیص داده می‌شود. در این تست رنگ به جریان خون فرد تزریق می‌شود تا سلول‌ها شبکیه زیر دوربین فلوروسنت به وضوح دیده شوند. سلول‌های شبکیه تحت فشار و نفوذ رگ‌های خونی تبدیل به بیماری دژنراسیون می‌شود.

"<yoastmark

درمان کوری با هوش مصنوعی

در بخش دیگری در این آزمایش، الگوریتم‌های هوش مصنوعی نقاط سفید دور ماکولا را هایلایت می‌کنند تا درمان کوری ممکن شود. این نقاط همان همان نقاطی است که میزان ریسک ابتلا به این بیماری را نشان می‌دهد. داده هایی که با تحلیل دقیق هوش مصنوعی به دست پزشکان می‌رسد می‌تواند برای پیشگیری از کوری بسیار مفید باشد.

این تست پس از انجام توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی تحلیل می‌شود. اهمیت اهمیت این دستاورد به قدری زیاد است که با شناسایی سریع علائم بیماری پزشکان می‌توانند جلوی کوری را بگیرند. اتفاقی که اگر رخ دهد دیگر شاهد این چنین بیماری عجیبی نخواهیم بود.

 هوش مصنوعی که هر سال مشکلات بزرگی از بشر را تحلیل، و برای حل آن تلاش می‌کند، حالا می‌خواهد سلامت چشم را هدیه دهد. مشکل بینایی از دیرباز چالش بزرگی برای انسان ها بوده‌است. چالشی که امیدواریم به کمک فناوری های جدیدی همچون هوش مصنوعی و تحلیل داده، برطرف شود.

منبع: SciTech

0

امتیاز کاربران: 4.9 ( 3 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا