آنالیتیکساخبار جهانخبر

ائتلاف آمریکا و اروپا در مقابل چین در زمینه هوش مصنوعی

چیزنت نیوز | در حالی که کشورچین سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار درخواست ثبت اختراع هوش مصنوعی را ثبت کرده و از نظر پیشرفت های اینترنتی، بعد از آمریکا در جایگاه دوم جهان قرار گرفته است، مقامات ارشد اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا در مورد فن آوری و احیای بخش‌هایی از پیمان مشارکت تجارت و سرمایه گذاری آزاد فرا آتلانتیک (TTIP) علیه چین، در کنار آمریکا قرارگیرند.

اتحادیه اروپا قصد دارد یک ائتلاف فنی با جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، با هدف جلوگیری از تسلط اقتصادی چین در بخش های فن آوری ایجاد کند. اتحادیه اروپا می‌تواند بخشی از این مذاکرات را در مورد تنظیم  فن آوری در زمینه‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و اتومبیل‌های خودران قرار دهد.

گزارش ها حاکی از انعقاد یک طرح همکاری بین بروکسل و واشنگتن است که شامل تلاش برای احیای بخش‌هایی از مشارکت تجارت و سرمایه گذاری فرا آتلانتیک تی‌تی‌آی‌پی می‌شود و بر همکاری نظارتی در مورد فن آوری‌های جدید تمرکز دارد.

هدف از ایجاد شورای تجارت و فناوری جدید اتحادیه اروپا و آمریکا تقویت رهبری فناوری و صنعتی و گسترش تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه است. این کار بر کاهش موانع تجاری، تدوین استاندارد‌های سازگار و رویکرد‌های نظارتی برای فناوری‌های جدید متمرکز خواهد بود و به قصد رقابت با پکن در حالی صورت می‌گیرد که ترس متقابل در بروکسل و واشنگتن مبنی بر تلاش پکن برای ایجاد رهبری جهانی در فن آوری‌های نوظهور وجود دارد.

رهبری جهان

 

این در حالیست که چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ رهبر جهان در زمینه هوش مصنوعی شود. بر اساس تازه ترین گزارش مربوط به شاخص توسعه اینترنت جهانی، چین موفق به کسب رتبه دوم در زمینه پیشرفت های اینترنتی بر اساس ۶ پارامترشامل زیرساخت، ظرفیت نوآوری، توسعه صنعتی، اپلیکیشن های اینترنتی، امنیت سایبری و حاکمیت فضای مجازی شده است.

دولت چین،با سرمایه گذاری سه شرکت مخابراتی بزرگ این کشور در حوزه اینترنت نسل ۵ قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی به رقمی بیش از ۳ برابر ۱۸۰ میلیارد یوان (۲۷.۴۲ میلیارد دلار) تعریف شده سالانه برسد.

این کشور ۳۶۲ میلیون کاربر فعال پروتکل IPv۶ دارد،  IPv۶  یک پروتکل ارتباطی است که سیستم شناسایی و مکان یابی رایانه ای در شبکه ها را تامین و ترافیک اینترنتی را هدایت می کند.این در حالیست که  قرار است تعداد این کاربران فعال در چین به ۱.۴۴ میلیارد نفر برسد.

اقتصاد دیجیتال چین ۳۶.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی

 

« لی یو شیائو» معاون آکادمی مطالعات فضای سایبری چین می گوید که تاکنون بیش از ۴۸۰ هزار ایستگاه پایه اینترنت نسل ۵ در سراسر چین ساخته شده است و اقتصاد دیجیتال چین به ارزشی معادل ۳۵.۸ تریلیون یوان رسیده است که این رقم معادل ۳۶.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور محسوب می شود.

پخش های زنده اینترنتی به یکی از تجارت های نوآورانه مرتبط با اینترنت با رشدی سریع در چین تبدیل شده و تا ماه خرداد سال جاری میلادی ۵۶۲ میلیون کاربر داشته است.

بر اساس اظهارات معاون آکادمی مطالعات فضای سایبری چین، این کشور به رغم تهدیداتی که در قسمت امنیت سایبری وجود دارد، همواره در حال بهبود و ارتقاء مکانیسم حاکمیت خود در فضای سایبری است و تجارتش در حوزه امنیت سایبری به مقیاس صنعتی بین ۵۰ الی ۶۰ میلیارد یوانی رسیده است.

علاوه بر هوش مصنوعی در حوزه آموزش، تا خرداد سال جاری تعداد ۳۸۱ میلیون کاربر خدمات آنلاین آموزشی در سراسر چین گزارش شدند که این رقم معادل ۴۰.۵ درصد از کل جمعیت کاربران فضای اینترنتی در این کشور است، رقمی که برای رقبای آمریکایی و اروپایی بسیار تامل برانگیز است.

منبع: دیتا اینوویشن

0

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا