اخبار جهانتن‌نتخبر

آگهی شرکت «نورالینک» ایلان ماسک، داوطلبان تغییر جهان را فراخواند!

چیزنت نیوز | به تازگی یک آگهی از سوی «نورالینک» شرکت متعلق به ایلان ماسک منتشر شده که به دنبال داوطلبان انسانی، با عنوان فرصتی برای تغییر جهان است.

نامزد مناسب باید مجموعه‌ای از مهارت‌ها از جمله توانایی ارتباطات شفاهی و نوشتاری عالی، توجه به جزئیات و آشنایی با دستگاه‌های تعدیل کننده عصبی قابل کاشت، داشته باشد. این آگهی مشابه آگهی‌های شغلی دیگر نیست. این یک آگهی شغلی برای یک مدیر کار آزمایی بالینی است برای کسی که آزمایش محصولی را که اکنون برای جراحی و قرار دادن روی مغز آماده است را انجام دهد.

«نورالینک» (Neuralink) ایلان ماسک انقلاب خواهد کرد

شرکت «نورالینک» (Neuralink) ماسک که در زمینه فناوری نورون یا فناوری عصبی فعالیت کرده و تراشه‌های ارتباط مغز و رایانه قابل کاشت در مغز را تولید می‌کند.

اگرچه نورالینک به اندازه تسلا و اسپیس ایکس تحت مدیریت ماسک و خودرو‌های برقی و راکت‌های فضایی آن شرکت‌ها مشهور و شناخته شده نیست، اما هدف آن توسعه دستگاهی به نام رابط ماشین مغز (BMI) است که در نهایت ماده خاکستری مغز را به طور مستقیم به دنیای دیجیتال متصل خواهد ساخت و به ما این امکان را می‌دهد که دستگاه‌ها را کنترل کنیم. اینکه از دانش جهانی استفاده کنیم و حتی با افکار خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

ایلان ماسک با نورالینک به دنبال کنترل ذهن انسان

ایلان ماسک با نورالینک به دنبال کنترل ذهن انسان

کنترل کردن ذهن حرکت بعدی «ایلان ماسک» کارآفرین و مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا خواهد بود . حالا او برای دستیابی به این هدف به دنبال داوطلبان انسانی است. دانشمندان ده‌ها سال است که سعی می‌کنند مغز را به رایانه متصل کنند.

ایده قرار دادن دستگاه‌های دائمی در مغز نیز کاملا جدید نیست. ۲۵سال پیش، شرکتی به نام Medtronic با هدف جلوگیری از لرزش، محرک‌های عمقی مغز را در بیماران مبتلا به پارکینسون قرار داده بود. عملکرد آن مانند ضربان ساز برای مغز بود دستگاه‌های درمانی که سیگنال‌های مغز را ثابت نگه می‌دارند.

اما حالا نسل تازه‌ای از پیشتازان فناوری از جمله ماسک رویایشان ارتباط مغز با دنیای رایانه است .ایده‌ای که به طور بالقوه نه تنها اجازه می‌دهد بیماران درمان شوند بلکه باعث افزایش شگفت انگیز قدرت انسان در شناخت و ارتباطات می‌شود و اگر آزمایش‌های انسانی خوب پیش بروند جهشی بزرگ در تحقق این ایده خواهد بود.

چیزنت

پایگاه خبری هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا